Инстаграм отдавна не е платформа за снимки на залези и здравословни закуски с матча лате. Днес той е виртуална златна мина, а най-големите му звезди са новите дигитални милионери. Да, социалната мрежа се превърна в основен източник на доходи за някои от най-известните лица на планетата. И ако някога „инфлуенсър“ звучеше като приумица, развлечение и панаир на суетата за милениали, сега това е напълно легитимна, при това доста доходоносна професия.

Брандовете се надпреварват кой пръв ще бъде тагнат, споменат или поне намекнат в публикация на някой от Инстаграм титаните. Сумите, които се плащат за една-единствена публикация, са умопомрачителни - меко казано. И ето кои са звездите, които печелят най-много от любимото ни приложение.

На върха на класацията, в пълния си спортен блясък и с най-скъпоценния пост в социалните мрежи, е Кристиано Роналдо. Португалският футболен гений печели впечатляващите 3,2 млн. долара за една добре изпипана публикация.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Getty Images

Една негова снимка с бутонки и усмивка може да вдигне продажбите на спортен бранд до небесата. И макар че сумата изглежда абсурдна, рекламодателите знаят едно – Роналдо продава. И то в мащаб, за който мечтаят най-успешните световни брандове.

След него, почти рамо до рамо в тази виртуална надпревара, е Лео Меси – тихият завоевател на сърца и пазарни дялове. За 2,5 млн. долара на пост, той е лице не само на спортни марки, но и на модни къщи. Меси е от онези инфлуенсъри, които не се нуждаят от гръмки думи – присъствието му е напълно достатъчно.

Снимка: Getty Images

Същата сума прибира и чаровната Селена Гомес, която умело лавира между кариерата си на певица, актриса и познавач на добрите и качествени бюти брандове. Със стабилна фен база и аура на „момичето от съседния вход“, тя е мечтаният партньор на козметичната индустрия. 2,5 млн. долара за пост не са никак случайни - тя не просто рекламира, тя вдъхновява и запалва по нейния си начин, което си личи в продажбите на рекламираните продукти.

На следващото  място е кралицата на влиянието в лайфстайла – Кайли Дженър. Компаниите отделят 2,3 млн. долара за пост, при това въпреки че има собствена козметична империя. Това не й пречи да рекламира и други брандове – стига цената да започва от 600 хил. и да достига до внушителните два милиона и нещо. Всеки кадър е режисиран до последния детайл, а ефектът е мечта за сериозните играчи в лайфстайла.

Ариана Гранде, с нейните 354 млн. последователи, е магнит за рекламодателите. 2,2 млн. долара е сумата, която влиза в банковата й сметка, за да достигне един бранд до нейната вярна армия от страстни фенове. Не, това не е разход за клиентите, това е инвестиция с гарантирана възвращаемост.

Снимка: Getty Images

След нея в списъка е Ким Кардашиян, която едва ли има нужда от представяне. 2,1 млн. долара за пост е само началото – ако участва и в цялостната кампания, сумите скачат главоломно. Цялото ѝ семейство е в този бизнес и знае как се монетизира внимание. Нямаме съмнения, че биха могли да напишат поне няколко учебника със съвети за успешно и ефектно присъствие в Инстаграм.

Бионсе, кралицата на сцената, печели 1,8 млн. долара за публикация. Последната ѝ колекция ICY PARK в партньорство с Adidas показва, че тя не само пее, а и продава – тоест, владее и Инстаграм сцената със същата сила, с която владее и музикалната.

Джъстин Бийбър, бившият тийн идол, днес е зрял инфлуенсър с добре смазан Инстаграм профил. За 1,7 млн. долара той може да облече нещо и след това същото нещо да изчезне от магазините поради огромния интерес. Лоялните му фенове се доверяват на всяка негова модна страст и грам не се съмняват в неговия избор.

Майли Сайръс, бунтарката с безкрайни превъплъщения, също  изкарва прилични пари – 1,2 млн. долара на пост. От Хана Монтана до феминистка икона – Майли показва, че знае как да се задържи в светлината на прожекторите и в алгоритмите на Инстаграм.

И последен в Топ 10, но далеч не последен по значение е Неймар. Футболна звезда с влияние, което струва 1,1 млн. долара за един пост. Той е типичният пример как спортът и Инстаграм са перфектна комбинация. Всичко е ясно - динамика, мода, лукс, много нули в банковата сметка и главозамайващи продажби.

Звездите показват и доказват, че в свят, в който една снимка може да промени съдбата на цял бранд, Инстаграм се превърща в бизнес платформа с ясни правила. Тези знаменитости не просто „постват“, а движат сериозни бизнеси. Управляват вниманието, желанията, вкусовете. И го правят с лекота, стил и, разбира се, солидна комисионна. В дигиталната джунгла на лайкове и сторита, само най-силните профили оцеляват и работят за безоблачното и финансово осигуреното си бъдеще.

Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK

Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM

Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK