Инстаграм отдавна не е платформа за снимки на залези и здравословни закуски с матча лате. Днес той е виртуална златна мина, а най-големите му звезди са новите дигитални милионери. Да, социалната мрежа се превърна в основен източник на доходи за някои от най-известните лица на планетата. И ако някога „инфлуенсър“ звучеше като приумица, развлечение и панаир на суетата за милениали, сега това е напълно легитимна, при това доста доходоносна професия.
Брандовете се надпреварват кой пръв ще бъде тагнат, споменат или поне намекнат в публикация на някой от Инстаграм титаните. Сумите, които се плащат за една-единствена публикация, са умопомрачителни - меко казано. И ето кои са звездите, които печелят най-много от любимото ни приложение.
На върха на класацията, в пълния си спортен блясък и с най-скъпоценния пост в социалните мрежи, е Кристиано Роналдо. Португалският футболен гений печели впечатляващите 3,2 млн. долара за една добре изпипана публикация.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Една негова снимка с бутонки и усмивка може да вдигне продажбите на спортен бранд до небесата. И макар че сумата изглежда абсурдна, рекламодателите знаят едно – Роналдо продава. И то в мащаб, за който мечтаят най-успешните световни брандове.
След него, почти рамо до рамо в тази виртуална надпревара, е Лео Меси – тихият завоевател на сърца и пазарни дялове. За 2,5 млн. долара на пост, той е лице не само на спортни марки, но и на модни къщи. Меси е от онези инфлуенсъри, които не се нуждаят от гръмки думи – присъствието му е напълно достатъчно.
Същата сума прибира и чаровната Селена Гомес, която умело лавира между кариерата си на певица, актриса и познавач на добрите и качествени бюти брандове. Със стабилна фен база и аура на „момичето от съседния вход“, тя е мечтаният партньор на козметичната индустрия. 2,5 млн. долара за пост не са никак случайни - тя не просто рекламира, тя вдъхновява и запалва по нейния си начин, което си личи в продажбите на рекламираните продукти.
На следващото място е кралицата на влиянието в лайфстайла – Кайли Дженър. Компаниите отделят 2,3 млн. долара за пост, при това въпреки че има собствена козметична империя. Това не й пречи да рекламира и други брандове – стига цената да започва от 600 хил. и да достига до внушителните два милиона и нещо. Всеки кадър е режисиран до последния детайл, а ефектът е мечта за сериозните играчи в лайфстайла.
Ариана Гранде, с нейните 354 млн. последователи, е магнит за рекламодателите. 2,2 млн. долара е сумата, която влиза в банковата й сметка, за да достигне един бранд до нейната вярна армия от страстни фенове. Не, това не е разход за клиентите, това е инвестиция с гарантирана възвращаемост.
След нея в списъка е Ким Кардашиян, която едва ли има нужда от представяне. 2,1 млн. долара за пост е само началото – ако участва и в цялостната кампания, сумите скачат главоломно. Цялото ѝ семейство е в този бизнес и знае как се монетизира внимание. Нямаме съмнения, че биха могли да напишат поне няколко учебника със съвети за успешно и ефектно присъствие в Инстаграм.
Бионсе, кралицата на сцената, печели 1,8 млн. долара за публикация. Последната ѝ колекция ICY PARK в партньорство с Adidas показва, че тя не само пее, а и продава – тоест, владее и Инстаграм сцената със същата сила, с която владее и музикалната.
Джъстин Бийбър, бившият тийн идол, днес е зрял инфлуенсър с добре смазан Инстаграм профил. За 1,7 млн. долара той може да облече нещо и след това същото нещо да изчезне от магазините поради огромния интерес. Лоялните му фенове се доверяват на всяка негова модна страст и грам не се съмняват в неговия избор.
Майли Сайръс, бунтарката с безкрайни превъплъщения, също изкарва прилични пари – 1,2 млн. долара на пост. От Хана Монтана до феминистка икона – Майли показва, че знае как да се задържи в светлината на прожекторите и в алгоритмите на Инстаграм.
И последен в Топ 10, но далеч не последен по значение е Неймар. Футболна звезда с влияние, което струва 1,1 млн. долара за един пост. Той е типичният пример как спортът и Инстаграм са перфектна комбинация. Всичко е ясно - динамика, мода, лукс, много нули в банковата сметка и главозамайващи продажби.
Звездите показват и доказват, че в свят, в който една снимка може да промени съдбата на цял бранд, Инстаграм се превърща в бизнес платформа с ясни правила. Тези знаменитости не просто „постват“, а движат сериозни бизнеси. Управляват вниманието, желанията, вкусовете. И го правят с лекота, стил и, разбира се, солидна комисионна. В дигиталната джунгла на лайкове и сторита, само най-силните профили оцеляват и работят за безоблачното и финансово осигуреното си бъдеще.
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK