Инстаграм е социална мрежа, която манифестира цветовете и симетрията, поне в повечето профили. Филтрите, които можем да поставяме на снимките си, са създадени, именно за да ги разкрасим и да блеснем със снимка, която да радва очите на последователите ни. Много области от съвременния ни живот са повлияни от тази социална мрежа - от начина, по който избираме интериора в дома си, до начина по който храната е подредена в чинията ни, а вече дори и това как се наслаждаваме на изкуството. Днес изложби и музеи се проектират по специален начин, за да са подходящи за споделяне на снимки в Инстаграм - предлагат интерактивни експонати, цветово разнообразие и ласкателно осветление за обектива, така че посетителите да могат да си направят перфектната снимка.

Свикнали сме да виждаме надпис "Снимането забранено" на входа на музеите и галериите, но в някои от тях снимането не само е позволено, но и посетителите се насърчават активно да го правят. Британската медия BBC разглежда това ново поколение арт центрове, които определено се харесват от потребителите на Инстаграм, заради цветните си арт инсталации. 

Supercandy Pop-Up Museum

Посетителите могат да си направят селфи във вана с много розови топчета или пък да се откроят в море от черни малки топчета. В Инстаграм профила на арт центъра има снимки на известни личности, снимки на посетители (не само селфита, а и безплатна фотосесия от мястото за Инстаграм) и какви ли не арт инсталации, а броят на последователите им нараства бързо - задминават 15 хил. последователи само три месеца след осмия си рожден ден през октомври 2018 г. Това не е просто поредното американско явление. През септември в Кьолн, Германия, се появи Музикалният музей на Суперкенди, който се описва като "Създаден за Инстаграм изложба". Посетителите му могат да се насладят на мноого конфети, гигантски басейн и стая, пълна с 2000 фламингота. Проектиран е като традиционен музей, но е допълнен с перфектна светлина, цветни фонове и интерактивни инсталации за снимки.

The Museum of Ice Cream

Музеят на сладоледа стартира като художествена изложба в Ню Йорк през 2016 г. След това е открита същата изложба и в Лос Анджелис, Сан Франциско и Маями. Изложбата дава възможност на посетителите да се потопят в един бонбонен свят на чудесата. В този свят на чудесата посетителите могат да се потопят в море от цветове, да яхнат еднорог и да се люлеят на люлки в стаи с цветни райета, докато се наслаждават на сладки лакомства.  Изложенията на музеят на сладоледа се удължават няколко пъти, а билетите се разпродават само за 18 минути. Хаштагът #museumoficecream е използван 181 000 пъти в Инстаграм, без да се включват специфични хаштагове, които някои от посетителите използват. За Коледа музеят празнува със зимна страна на чудесата, която включва искрящо розова гора, къщичка с меденки и дискотека с еднорог.

Shugar Republic

Република Захар е дом на арт инсталации, включващи дъжд от конфети, дъга от от захар и магазин за близалки. Може да го откриете в Мелбърн и Сидни, Австралия. Посетителите имат шанса да се запознаят и с "Шоколадовата фабрика на Чарли", да изскочат от торта и да завъртят захарна вихрушка около себе си.

Dessert Museum

Музеят на десертите във филипинската столица Манила се гордее с това, че това е музеят, в който ще ви е трудно да не се влюбите. Сред сладките удоволствия има осем стаи със захарно забавление - окачени сладкиши, бонбони и донати. Музеят на десерта казва кратко и ясно: "Има само две неща в менюто - захар и селфи."

The Color Factory

Ето и едно място, което не се фокусира върху захарта, но и то подчертава интерактивното изживяване в своите изложения. Вместо посетителите просто да погледнат произведенията на изкуството, те се насърчават да ги усетят. Фабриката на цветовете е съвместна интерактивна изложба, предназначена да отпразнува творчеството и цветовете, който различни талантливи артисти, дизайнери, създатели и илюстратори използват. Там хората могат да се потопят в огромна синя яма, да се завъртят на цветно колело и да играят с балони, изписани с детски желания. Досещате се, че всичко това създава отлични възможности за... снимки. Общо взето хората не само правят снимки на творби и изложби, а обичат да снимат и себе си в изложбите.

Zobop

Зобоп е колективното заглавие на серия от психеделични подови дизайни на художника Джим Ламби. Всичко започва през 1999 г., а произведенията са изработени от ярко оцветени ленти, които се залепват по стълби в галериите. Зобоп участва в японския център за изкуства Towada, италианския GAM Torino и Tate Liverpool. Интерактивният елемент в изкуството на Ламби е, че хората физически минават през него, а това е в унисон с Инстаграм тенденцията "shoefie" - снимка на обувките, които носите. 

Мона Лиза

Тази картина отдавна не е само произведения на изкуството - и тя "ползва" Инстаграм. Най-известната картина в Лувъра ("Мона Лиза" от Леонардо да Винчи) също е звезда в социалните медии. Над 6 млрд. души посещават картината годишно, а снимки на портрета са се появявали толкова много пъти в Инстаграм, че е направено видео вдъхновено от тях...