Мариела Иванова е младши маркетинг мениджър. Поканихме я да ни разкаже за благотворителната инициатива на Hellmann’s Bulgaria с лимитирана серия кутии „Добрите яйца“.
Как се роди идеята за кампанията „Добрите яйца“?
Идеята за кампанията „Добрите яйца“ се роди преди няколко години и се базира на дългогодишната мисия на Hellmann’s, която е да намали разхищението на храна. В световен мащаб всяка година около 30% от произведената храна бива изхвърляна, а всички знаем, че по време на празниците хората са склонни да купуват повече храна от необходимото, която често завършва в коша за боклук. Затова създадохме лимитирана кутия „Добрите яйца“, която е на 30% празна, в нея има само 7 яйца от свободно отглеждани кокошки, вместо 10.
Вероятно някои от хора ще се зачудят защо сме избрали яйца. Избрахме ги, за да насочим вниманието над разхищението на храна по време на великденските празници, а тогава яйцата са неизменна част от потребителската количка. Често купуваме прекалено много яйца, които не успяваме да изядем и накрая изхвърляме. Друга свързаност може да се открие в това, че майонеза Hellmann’s се прави от яйца от свободно отглеждани кокошки (каквито ще откриете и в лимитираната кутия с яйца).
Това не е просто кутия с липсващи яйца, това са яйца с кауза. С всяка една закупена кутия, потребителите даряват сумата за липсващите, но заплатени яйца, на Българска хранителна банка. В края на кампанията всеки от партньорите (Hellmann’s, Ангелов, Фантастико) ще дари същата сума, събрана от потребителите на БХБ.
Какви са отзивите за кампанията – професионални и от клиенти?
Кампанията се случва за първи път тази година и приема изключително добре от българския потребител, както и от партньорите ни. Ще се постараем да продължим мисията на бранда и да превърнем кампанията с кауза в ежегодна активност, в която всеки да има възможността да помогне на хора в нужда, дори и с малко.
Какво стои зад философията на Hellmann’s „make taste not waste“ (създавай вкус, не прави боклук - б.а.)?
Философията на бранда се гради върху желанието хората да станат по-находчиви относно храната си. В крайна сметка храната е твърде добра, за да бъде изхвърляна! Всички сме били в подобна ситуация – гледаме тъжно в хладилника и си мислим „Няма нищо за ядене“. Но ако имаш буркан Hellmann‘s винаги можеш да се вдъхновиш и да направиш от нищо нещо.
Какви средства са събрани до момента за Българската хранителна банка?
До момента от продажбите на „Добрите яйца“, потребителите са събрали около 5300 лева. Както споменах и по-горе, БХБ ще получи и допълнителна помощ в края на кампанията, всеки един от партньорите (Hellmann’s, "Ангелов", "Фантастико") ще направи дарение равно на сумата, събрана от потребителите.
Кои яйца са „добри яйца“?
Добрите яйца са тези, които са от свободно отглеждани кокошки… тези, които се използват за направата на майонеза Hellmann’s и най-вече тези, които не остават след празниците и не се изхвърлят.
Как брандовете могат да допринесат да се намали разхищението на храна в световен мащаб и какви инициативи планира Hellmann’s България в тази посока?
Брандовете имат силата да насочват вниманието върху ежедневни проблеми в бита, които често са неглижирани. Hellmann’s успява да го прави по един нестандартен начин, затова ще продължаваме да работим в тази насока. През цялата година ще продължим да даваме идеи на потребителите как да разгръщат своята креативност в кухнята чрез интересни рецепти с привидно несъчетаемите (и забравени) съставки в хладилника и в шкафа. Всички новости и апетитни вдъхновения можете да намерите в нашите социални мрежи.