Facebook обяви, че заради пандемията от коронавирус наблюдава голям скок в потреблението на услугите, които предлага. Печалбите обаче намаляват, тъй като активността е най-вече в личните съобщения и видео разговорите, а социалната мрежа не печели от тях.
В най-засегнатите държави като Италия например, компанията отчита скок с 50% в личните съобщения във всички свои платформи – Facebook, Instagram и WhatsApp. Видео разговорите в Messenger и WhatsApp са се удвоили.
„Очакваме в следващите дни нови рекорди в потреблението на услугите ни. Опитваме се да поддържаме техниката в пълна изправност, за да издържи на натоварването. Това сега е трудна задача, защото повечето наши служители също работят от домовете си“ – се казва в съобщението.
В същото време компанията отчита спад в рекламите, защото в целия свят бизнесът е в затруднение.
„Опитваме се всички наши услуги да работят пълноценно, макар че голяма част от 45-те хиляди служители на компанията са по домовете си“ – призна и изпълнителният директор Марк Зукърбърг в интервю за The New York Times.