Един от най-популярните италиански брандове предизвика фурор като обяви, че предлага нов парфюм, но не за хора, а за кучета. Активисти за правата на животните обаче избухнаха срещу продукта.
„Dolce & Gabbana“ иска да поглези кучетата и предлага шишенце с ароматен спрей за 99 евро, или близо 200 лв. Ароматът на кучешкия парфюм е комбинация от мускус и сандалово дърво.
Вдъхновението за необичайния продукт е почерпено от историята на Доменико Долче и неговата любов към лоялното му куче Фефе. Кучешкият аромат може да бъде намерен в зелената стъклена бутилка, украсена с 24-каратова златна лапа. Всеки, който си купи, получава подарък – персонализиран нашийник за домашния любимец.
Колко харчат хората за домашните си любимци?
Глобалната индустрия за домашни любимци се очаква да генерира годишни продажби от 500 милиарда долара до 2030 г. – включително грижи, храна и лекарства, сочи доклад на Bloomberg. През 2023 сумата е 320 милиарда долара.
Поради това известните световни брандове не могат да си позволят да бъдат на загуба в някоя от модните ниши. Критиките от британската асоциация за хуманно отношение към животните (RSPCA) вече започнаха, съобщава Guardian.
„Линиите понякога се размиват между това, което кучетата харесват, и това, което хората си мислят, че домашните ни любимци харесват“, казва научният директор Алис Потър.
Кучетата разчитат на обонянието си, за да общуват и взаимодействат с околната среда, което се оказва противопоказно с прилагането на парфюми за кучета.
„Препоръчваме да избягвате силно ароматизирани продукти като парфюми или спрейове, тъй като някои от миризмите могат да бъдат неприятни за кучетата“, съветва Алис Потър.
Ароматизираните животински продукти не са ново изобретение. През 2007 г. луксозният магазин Harrods представи парфюм за кучета, наречен „Sexy Beast“.
През 2022 г., малко преди смъртта си, кралица Елизабет II изненада всички със своя „Dog Cologne“, аромат за кучета, който беше създаден за неутрализиране на неприятната миризма.