Филмът „Котките“ по един от най-обичаните мюзикъли на всички времена, се оказа най-големият провал за миналата година и един от най-големите изобщо. А тази седмица режисьорът Том Хупър получи още един удар, след като филмът беше заклеймен от композитора на оригиналния мюзикъл сър Андрю Лойд Уебър.

Андрю Лойд Уебър
Снимка: Getty Images

Уебър, автор на някои от най-известните мюзикъли на всички времена, сред които „Котки“, „Фантомът на операта“, „Исус Христос суперзвезда“ и „Евита“, коментира провала на екранизацията по култовата си пиеса и обвини за него режисьора Том Хупър, който преди няколко години пак предизвика смесени реакции с екранизацията си по „Клетниците“:

Проблемът беше, че Том Хупър, точно както направи и с „Клетниците“ не позволи на никой, който участваше в оригиналния мюзикъл, да има нещо общо с филма“, каза Уебър пред вестник „Sunday Times“ в интервю за предстоящия си мюзикъл „Пепеляшка“. „Цялото нещо беше нелепо.“

Том Хупър, режисьор на "Котките" и "Клетниците"
Снимка: Getty Images

За разлика от „Клетниците“, който получи смесени, но предимно положителни отзиви, спечели доста пари и отнесе три „Оскар“-а, „Котките“ се провали напълно и във всяко отношение. Всъщност малко филми могат да се похвалят с толкова позорно падение, като струващият 95 милиона филм от 2019 г.

Критиките срещу „Котките“ започнаха ще в деня, когато излезе първият тийзър трейлър. За голяма част от зрителите странните хибриди между хора и котки се оказаха по-подходящи за филм на ужасите, отколкото за семеен мюзикъл.

Режисьорът благодари на реакцията и обеща, че когато филмът излезе, котките ще изглеждат различно. В крайна сметка обаче, когато филмът се завъртя за пръв път по кината, котките не само не бяха по-различни, но и някои от ефектите не бяха напълно завършени. Наложи се филмът са се доработва, но дори когато променената версия тръгна по кината, лентата си остана феноменален провал.

Филмът успя да събере от продажба на билети по света само малко над 70 милиона долара, което не покрива дори основния бюджет от 95 милиона, в който не са включени разходите за реклама, разпространение и доработка в последната секунда. Отгоре на всичко „Котките“ получи и осем номинации на заградите „Златна малинка“.