Музеят на дизайна в Лондон за пореден път потапя лондончани и гости на града в магията на културното наследство и социалните трансформации, но този път чрез една неочаквана призма – розовата пластмасова вселена на Барби

Изложбата, която е отворена за посещения от до 23 февруари 2025 г, представлява не просто ретроспекция на визиите на най-популярната кукла в света, но и задълбочено изследване на промените в културата, модата, дизайна и обществените възприятия през последните шест десетилетия.

Тя е пробвала повече от 250 професии, обитавала е над 50 различни домове и притежава обувки, които биха накарали и Имелда Маркос (първата дама на Филипините с най-много обувки в света) да ревнува. Сега, на 65 години, Барби завладява Музея на дизайна, като изпълва галериите му с изключителен поглед зад кулисите на своята розова пластмасова империя.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

БАРБИ – ОГЛЕДАЛОТО НА СЪВРЕМЕННАТА КУЛТУРА

Създадена през 1959 г., Барби не е просто играчка – тя е огледало на времето, в което живеем. Тя отразява стремежите и мечтите на няколко поколения момичета и жени. Изложбата в Музея на дизайна разкрива как тази малка кукла се е превърнала в символ на женската еманципация, промяната на социалните норми и културните тенденции.

ЕВОЛЮЦИЯТА НА КЪЩАТА НА МЕЧТИТЕ

От първия си дом през 1962 г., който е просто картонен апартамент, до съвременните модернистични пентхауси, еволюцията на къщата на Барби е един от най-интересните аспекти на изложбата. 

Тя отразява промените в архитектурата и домашния дизайн, като същевременно символизира независимостта и възможностите, които Барби представлява за своите почитатели. В света на Барби домът не е просто място за живеене – той е отражение на идентичността, мечтите и стремежите.

ГАРДЕРОБЪТ НА БАРБИ – ОТРАЖЕНИЕ НА МОДНИТЕ ТЕНДЕНЦИИ

Барби винаги е била на върха на модните тенденции, а гардеробът ѝ е неизменна част от нейния образ. От бански костюми и високи токчета през 50-те, през хипарския шик на 70-те, до бизнес костюмите на 80-те – Барби винаги е била на върха на стила. 

Снимка: Canva

Всяка промяна в нейния гардероб отразява промяна в обществото – от независимата жена на 60-те до модните икони на съвремието.

БАРБИ – СИМВОЛ НА ПРОМЯНА И ПРОГРЕС

Въпреки че Барби може да бъде възприемана като продукт на масовото производство, тя често е на преден план в социалните промени. От първата чернокожа кукла Кристи през 1968 г., до съвременните кукли с различни форми, размери и способности – Барби отразява една прогресивна визия за света. 

Тя е свидетелство за това как възприятията за красота, ролята на жената в обществото и дори самата концепция за успех са се променили през годините.

КАКВО СЛЕДВА ЗА БАРБИ?

Изложбата завършва с поглед към бъдещето на Барби, като представя най-новата Къща на мечтите от 2021 г. – модернистичен дом, перфектно създаден за ерата на социалните медии. 

Но какво следва? Ще видим ли Барби да се завърне към по-традиционни ценности в съответствие със световните тенденции? Или ще продължи да бъде символ на прогрес и новаторство?

Барби може да бъде възприемана по различни начини – като детска играчка, модна икона или дори като културен феномен. Изложбата в Музея на дизайна в Лондон предлага уникална възможност да надникнем зад кулисите на този глобален феномен и да видим как едно малко парче пластмаса може да отразява света около нас.