Музеят на дизайна в Лондон за пореден път потапя лондончани и гости на града в магията на културното наследство и социалните трансформации, но този път чрез една неочаквана призма – розовата пластмасова вселена на Барби

Изложбата, която е отворена за посещения от до 23 февруари 2025 г, представлява не просто ретроспекция на визиите на най-популярната кукла в света, но и задълбочено изследване на промените в културата, модата, дизайна и обществените възприятия през последните шест десетилетия.

Тя е пробвала повече от 250 професии, обитавала е над 50 различни домове и притежава обувки, които биха накарали и Имелда Маркос (първата дама на Филипините с най-много обувки в света) да ревнува. Сега, на 65 години, Барби завладява Музея на дизайна, като изпълва галериите му с изключителен поглед зад кулисите на своята розова пластмасова империя.

БАРБИ – ОГЛЕДАЛОТО НА СЪВРЕМЕННАТА КУЛТУРА

Създадена през 1959 г., Барби не е просто играчка – тя е огледало на времето, в което живеем. Тя отразява стремежите и мечтите на няколко поколения момичета и жени. Изложбата в Музея на дизайна разкрива как тази малка кукла се е превърнала в символ на женската еманципация, промяната на социалните норми и културните тенденции.

ЕВОЛЮЦИЯТА НА КЪЩАТА НА МЕЧТИТЕ

От първия си дом през 1962 г., който е просто картонен апартамент, до съвременните модернистични пентхауси, еволюцията на къщата на Барби е един от най-интересните аспекти на изложбата. 

Тя отразява промените в архитектурата и домашния дизайн, като същевременно символизира независимостта и възможностите, които Барби представлява за своите почитатели. В света на Барби домът не е просто място за живеене – той е отражение на идентичността, мечтите и стремежите.