Името на Японската марка Shiseido е благозвучно съчетание от три символа, носещи силно послание – ресурси (shi), живот (sei) и дом (do). Името на бранда е вдъхновено от класическия китайски текст „И дзин“ на Конфуций и описва философията на компанията да създава и твори в хармония с природата. „Източен стил и западно обучение“ – това е най-доброто описание на модела на мислене на Shiseido, благодарение на който през 2022 година марката отпразнува 150 години от своето основаване.
Компанията Shiseido е създадена от японския фармацевт Аринобу Фукухара през далечната 1872 година. Повлиян от западната фармакология, Фукухара открива първата „аптека в западен стил“, наречена Shiseido. Фокусът на аптеката е върху чистата козметика, комбинираща натурални природни съставки и съвременни технологии. Продуктите на компанията се отличават с невиждано дотогава качество и успяват да съчетаят модерния начин на производство с японските традиции и лековитите източни практики.
Фукухара, който освен специалист-фармацевт, е и запален любител-фотограф, вижда бъдещето на марката Shiseido като модерна комбинация между източната фармакология и западната култура. Марката е една от първите, които обръщат особено внимание на визията и дизайна на своите продукти, превръщайки тази формула в изключително успешен бизнес модел, а Shiseido – в предпочитан бранд от японското висше общество, известни личности и кралски особи.
Първият продукт на Shiseido е омекотяващият лосион за тяло Eudermine, който се превръща в знаков за бранда и днес продължава да се предлага на пазара със същата неповторима формула от съставки. Бавно и сигурно, успехът на Shiseido излиза извън пределите на Япония, за да превърне компанията в световен лидер във високия клас бяла и декоративна козметика.
Днес Shiseido произвежда ексклузивни линии дневни и нощни кремове за лице с уникални патентовани активни съставки за безпрецедентна грижа за кожата. Анти-ейдж сериите на Shiseido са еталон за качество в световен мащаб и се произвеждат благодарение на последно поколение технологии. Портфолиото от бяла козметика на Shiseido включва терапии против бръчки, серуми за лице, почистващи гелове, гел хидратанти, маски за лице, околоочни кремове, софтнъри за лице и др.
Специално за мъжете Shiseido разработва и мъжка линия грижа за кожата, съдържаща почистващи продукти и кремове за лице с мощни възстановяващи и хидратиращи свойства.
Shiseido е пионер и в декоративната козметика, а първата линия грим на компанията предизвиква истински фурор. През 60-те години на XX век, когато в Япония на почит все още е снежнобялата кожа, Shiseido представя пудра за лице в 7 различни нюанса. Пудрата добива огромна популярност и на практика променя изцяло тенденциите в грима на японските жени, откривайки нова пазарна ниша в бюти индустрията на острова. Shiseido поетапно въвежда колекции от фондьотени, моливи за очи, спирали за мигли и червила. Всички продукти на Shiseido се произвеждат с изключителна грижа към кожата и с непознати дотогава източни съставки. Червилата Shiseido се превръщат в култови заради актуалните си цветове и кадифен финиш, а спиралите за очи днес продължават да бъдат едни от най-качествените, които могат да бъдат открити на пазара. Успехът на Shiseido в разработването на различните серии продукти се дължи на дългогодишните инвестиции в центрове за проучвания и развитие, благодарение на които 150-годишната история на компанията е низ от успехи и високи постижения в света на козметиката.
През 1920-те години Shiseido представя и първия си аромат. Нежният дамски парфюм носи екзотичното име Ханацубаки и е вдъхновен от цвета на цветето камелия. Чувственият аромат от хармонично съчетани японски съставки завладява почитателите на азиатската култура. Богато инкрустираният флакон кара аромата да изглежда като малко бижу и дава началото на изключително успешна серия от аромати, най-предпочитани сред които днес остават Ginza и Zen. Парфюмите Shiseido следват стила на бранда и съчетават деликатния източен стил и смелите модни тенденции на Запада.
Началото на XXI век е повратна точка в историята на Shiseido. Компанията насочва фокуса си към здравословния и природосъобразен начин на живот. Използването на етично придобити натурални съставки се превръща в приоритет на Shiseido като част от усилията в посока на устойчивото бъдеще на компанията с грижа към природата. Чистотата и духът на Shiseido могат да бъдат усетени във всички козметични продукти на марката – технологиите, вложени в кремовете за лице и продуктите против старенее са без еквивалент, превръщайки антиейдж сериите на Shiseido в реален еликсир на младостта и красотата.
Днес Shiseido е позната и предпочитана козметична марка както в Азия, така и в Европа и Америка. Продуктите за грижа за кожата на компанията продължават да бъдат търсени заради мощните си подмладяващи и регенеративни свойства, а гримът и декоративната козметика Shiseido налагат собствени модни тенденции, съчетаващи деликатната екзотика на Изтока със западния лукс, изтънченост и блясък.