Тази година Caffè Vergnano празнува своята 140-годишнина. В продължение на години компанията гради история, която съчетава в себе си наследството на едно семейство, четирите му поколения, силата на интуицията и чашата кафе – превърнала се в константа във времето.
Историята на Caffè Vergnano започва през далечната 1882 г. с откриването на малък магазин за хранителни стоки, за който Доменико Верняно винаги е мечтал и където страстта му към кафето не след дълго се превръща в култ, но преди всичко – в бизнес. Магазинът, наситен с аромати, с много мечти и труд – се превръща в място, на което не само са се разказвали легенди и се е обсъждала красотата, но и се изграждали трайни човешки взаимоотношения.
Интуицията на фамилията рядко греши и пореден пример за това е Енрико Верняно - син на Доменико, който през 1930 г. решава да придобие първата ферма за производство на кафе, намираща се в Кения, което в последствие се превръща в повратната точка за семейния бизнес. Близо век по-късно, през 1970 г., Карло и Франческо - внуци на Доменико, които пазят спомена от детството за щастливите моменти в хранителния магазин на дядо си, поемат компанията и успешно водят Caffè Vergnano по пътя към началото на новата ера.
Придобиването на Casa del Caffé през 1986 г. в град Торино бележи утвърждаването ѝ в света на ХоРеКа сектора. През 1996 г. границите на Caffé Vergnano достигат до външния пазар чрез процеса на интернационализация и развитие, който позволява на марката да добие популярност в 90 страни. В продължение на няколко години Caffé Vergnano преобразява изцяло кафе културата в житейската си философия, благодарение на отличното си ноу-хау – качество, което се отличава от търговските политики на водещите конкуренти. С поемането на ръководството от страна на четвъртото поколение - Каролина, Енрико и Петро Верняно, стремежът да не спират да подкрепят и затвърждават семейните ценности продължава. Въпреки нарастващата модернизация и най-вече консолидирането на бизнеса и нововъзникващите и разрастващи се пазари, това се оказва ключов елемент за успеха на компанията, която тази година празнува своя 140-годишен юбилей.
„Стари“ сме, но никога не сме се чувствали толкова млади. Преливаме от идеи, положителна енергия, отлични партньори и най-вече много приятели, които всеки ден изразяват любовта си към нашето семейство и нашата марка. Това ще бъде година за празнуване и запомняне, защото предстои да се случат много неща и всички те ще бъдат вдъхновени от ценностите, в които не спираме да вярваме цели 140 години. Това е от онези чувства, които изпълват мечтите ни и ги превръщат в реалност. Нашият поглед е и винаги ще бъде насочен към бъдещето, защото в утрешния свят всички трябва да работим заедно“, сподели Каролина Верняно, изпълнителен директор на Caffè Vergnano.
Сред приятели, представители на международната преса, клиенти и дистрибутори от цял свят, както и в компанията на партньора си – Кока-Кола ХБК, Caffè Vergnano отпразнува своята 140-годишнина във Валфенера, Италия. Този малък град в северния регион на Пиемонт може да не е добре познат в цял свят, но всъщност е дом на бизнеса, поставил свой собствен отличителен стил в културата на кафето. През следващите дни компанията ще открие своето трето производствено звено именно във Валфенера. Целта на проекта е да се обнови местната зона и да се гарантира, че бъдещият ѝ растеж се управлява по начин, който опазва околната среда във всеки възможен аспект. Този малък град, на по-малко от час от Торино, не само представлява бъдещето на Caffè Vergnano, но и неговото минало и корени. Връзката е трайна, продължила 140 години, и обещава да продължи още много.
На събитието по повод годишнината, присъстваха главният изпълнителен директор Каролина Верняно, цялата фамилия Верняно, включително петото поколение на семейството. Юбилеят бе отпразнуван с много емоции, спомени и увлекателни истории. Освен това, събитието отбеляза пускането в продажба на книгата „Il Fuoco sotto al Caffè“ („Пламъкът за кафето“), написана от журналиста на Corriere della Sera Лука Якарино и издадена от Mondadori. Книгата представлява искреното желание на Caffè Vergnano да благодари на всички, които са били част от неговото пътуване и е почит към историята на едно необикновено семейство и страстта към ритуала на кафето, предавана през поколенията.
Устойчивото развитие и социалната отговорност винаги са били в основата на Caffè Vergnano, откроявайки компанията от конкурентите. Те могат да бъдат открити във всички ежедневни действия – малки и големи, които марката извършва: от съвместими и компостируеми капсули, до цели процеси за рециклиране и намаляване отпадъците с цел опазване на околната среда. Етикета на марката „Women in Coffee“ със сигурност е проектът, който най-добре представя ангажимента, който Caffé Vergnano поема. Създаден през 2018 г. в подкрепа на малкия бизнес на жени, производители на кафе, проектът продължава да се развива и до днес и съвсем скоро бе представен официално в България. Той цели да подкрепи конкретни инициативи, фокусиращи се върху овластяването, приобщаването и уважението към жените.
Културата е друга ключова ценност на марката, която олицетворява непрекъснатия процес на растеж и усъвършенстване. Ето защо Accademia Vergnano е специално създадена в стария и семеен дом в град Киери, където се организират теоретични и практически курсове за баристи, които искат да научат всички тънкости и детайли за кафето, както и да подобрят своите умения.
През 2021 г. марката постави началото и на стратегическото си партньорство с Кока-Кола ХБК с цел ексклузивна дистрибуция на Caffé Vergnano в мрежата на компанията извън Италия, като България е първият пазар в групата на Кока-Кола ХБК, който започна да предлага популярната италианска марка на своите клиенти и потребители. Споразумението бе от изключителна важност за международния растеж и развитие на износа, като затвърди присъствието на компанията отвъд италианските граници.
Достигайки своята 140-годишнина Caffé Vergnano продължава да се справя с нови предизвикателства, които ще бъдат следващата глава в историята на марката, която определено има какво да разкаже за семейството, неговата страст към кафето и мечтите, които следва. Независимо от предизвикателствата, 2021 г. приключи с общ оборот от 92 милиона евро, доближавайки се до резултата от 2019 г. В частност износът възлиза на 22,4 милиона евро, търговията на дребно – на 37,6 милиона евро, ХоРеКа секторът – на 29,4 милиона евро, и вендинг – на 2,6 милиона евро. Амбициозен резултат за деликатния и несигурен свят, в който се намираме.
Новата година ще включва 12 месеца на празненства, събития, изненади и подаръци за всички потребители, като предстои и представянето на лимитирана серия от емблематични продукти, специално създадена по повод годишнината.