Кремовете против бръчки винаги съдържат тайнствени съставки и сложни названия, като коензим Q10, хиалуронова киселина, токоферол и Pro-Retinol A. В рекламните клипове само след едно нанасяне на малко крем бръчките около очите изчезват и усмивката на жената става озаряваща. Експеримент, проведен от сайта Sobering обаче, унищожава мечтата на жените за гладка кожа абсолютно безмилостно – според тях кремовете против бръчки нямат никакво видимо действие! 

В ревюто са включени 9 крема на цени от 2,45 до 87 евро. 

Според социологическо проучване, всяка втора жена около 30-те използва крем против бръчки. На етикетите на повечето продукти е посочено, че действието се забелязва след 4 седмици. Производителите на крем против бръчки на Olay дори твърдят, че този срок е 14 дни.

За да се убедят в реалните резултати или липсата на такива, в експеримента се включват 270 жени, които в продължение на четири седмици сутрин и вечер нанасят тестовия крем само на половината от лицето си. На другата половина слагат овлажнител.

Преди и след фазата на изпитване са направени снимки на двете страни на лицето. За оценка на резултатите са поканени различни експерти. Те сравняват снимките, без да знаят коя кога е правена и дали в тази част на лицето е използван крем или овлажнител.

Снимка: test.de



Заключението на Sobering: Нито един от кремовете не повлия нито малките бръчки, нито по-дълбоките, така че това да се забележи с невъоръжено око. Според експертите, разглеждащи снимките, при някои жени се забелязва подобрения на фините линии под очите. В отделни случаи дълбочината на бръчките се е увеличила.

Обяснението на производителите е, че техните оценки и класификации са по различни системи, с различни експерти и методи. Според тях подобрения биха могли да се измерят с точност до части от милиметъра, но с просто око не се виждат.

Оказва се, че жените, включили се в теста, имат по-високи очаквания от случилото се, но като цяло изказват по-скоро положителни оценки. Някои жени споделят, че откриват разлика преди и след използването на кремовете най-вече при по-дълбоките бръчки. Такива на снимките обаче не се забелязват. Което отново поставя въпроса дали красотата е относително понятие или ние сме толкова облъчени от рекламите, че те сериозно повлияват личното ни мение, въпреки това, което виждаме в огледалото.