В края на краищата, колкото и да четем състава, описан на етикета, няма как да разберем кой от двата продукта наистина е по-добър като качество и дали си заслужава цената. Свикнали сме да чуваме, че скъпото винаги е и по-качествено. Дали обаче това наистина е така?
След едно обстойно проучване, група агенти, работели под прикритие, стигнаха до интересни изводи. Учени и журналисти били внедрени в лабораториите на световноизвестни марки, сред които "Dr. Brandt", "Murad", "Olay", "Omorovicza", "ROC" и "Vichy", за да видят с очите си какво дефакто влиза в състава на даден продукт и наистина ли съдържанието отговаря на описанието върху етикета. Същите били допуснати до банковите сметки и архивните данни на брандовете.
Изследванията им били направени на базата на ключовите фактори, които били в основата на разликите в цените:
- Специални съставки;
- Мащаб на продукцията;
- Пластмасови флакони срещу такива от по-скъпи материали;
- Високи нива на активни съставки срещу ниски такива;
- Синтетични срещу извлечени от природата съставки;
- Въздействие на околната среда върху съставките;
- Масово производство срещу лимитирана серия.
В интерес на истината, данните са интересни, но те в никакъв случай не са изчерпателни. Това е опит да бъдат разкрити основните фактори и подробности около съдържанието и направата на козметичните продукти, определящи тяхната цена.
Вижте основните характеристики, които отличават евтините козметични продукти от скъпите такива:
#Крем за 20 лева
-44 съставки общо: 4 от тях са екстракт от растения, 9 нефтохимикали, 3 парабена и синтетични ароматизатори
- Разпространение – чрез интернет
- Флакон от нечуплива акрилна смола, облицован с полипропилен, предпазващ съдържанието от окисляване и фотоувреждане
- Брой – 8.8 млн. флакона, продадени в световен мащаб всяка година, или 24 000 на ден
- Произведена във фабрика в северна Каролина.
#Крем срещу бръчки за 60 лева
- 33 съставки общо: 1 естествен растителен екстракт, 9 нефтохимикали, 2 парабена, синтетични ароматизатори
- Разпространение - чрез интернет
- Съдържа и някои патентовани съставки
- Алуминиева туба, предпазваща от окисляване и фотоувреждане
- 33 000 на ден продавани флакона
- Произведен в Калифорния и Франция
#Козметичен продукт (овлажнител) за 60 лева
- 28 съставки общо, извлечени от минерален извор: 4 растителни екстракта, anti-aging ефект, 3 петролхимикала
- Първата съставка е извлечена от минерален извор, намиращ се на 4000 м дълбочина, богата е на минерали и антиоксидантни
- Разпространение – в аптеките
- Метален дозатор под налягане, предпазващ от окисляване и фотоувреждане
#Козметичен продукти за 120 лева
- 49 съставки общо: екстракти от 10 растения, 7 петролхимикали
- Микс от синтетични вещества и растителни екстракти без ГМО
- Произведен в Калифорния
#Козметичен продукти за 170 лева
- 38 съставки общо: 13 на раститена основа и 3 петролхимикала
- Съдържа специална сътавка – хидролизирана перла
- Поместен в специален пластмасов флакон със сребърно покритие
- Рапространение – в аптеките и козметичните щандове по света
- Произведен в САЩ
#Козметичен продукт (Eстествен аромат, разработен от френска парфюмeрийна къща) за 500 лева
- 40 съставки общо: екстракти от 16 растения, 4 петролхимикала
- Съдържа целебни вещества, извлечени от термален извор в Унгария
- Стъклен флакон, създаден по стара френска технология „духано стъкло”, облицоват в специална японска мраморна хартия
- 15 000 бройки, произвеждани годишно