Задушените и сурови зеленчуци, и пресните плодове трябва да състяват 3/5 от храната ви. Освен богата палитра от витамини и минерали те доставят на организма баластни вещества и водно съдържание за лесно освобождаване на червата. Нормално човек се храни три пъти дневно. Средно през 5 часа, защото храната по правило остава в стомаха за 4-5 часа. 

Добрата закуска 

Обърнете внимание, че закуската трябва да ви осигури енергия необходима за физическата и психическата работа в най-активната част на деня.  

Комбинираният сок от моркови, целина и червено цвекло е истинска енергийна напитка. Малко храни дават жизнена сила както суровите ядките. Има повече от 300 вида семена и ядки , които растат по света. Като храна за закуска опитайте чудесната комбинация ядки и стафиди. Те доставят полезните ненаситени мазнини и протеини необходими за здраво сърце.

Овесената каша и лъжичка сусам с мед са богати на витамините E и група В, магнезий, цинк и желязо.  

Направете си масло от ядки:

1,5 чаша сурови ядки по ваш вкус смелете с пасатор. Изключвайте машинката на всеки 20 секунди, докато се получи гъста каша. Добавете към нея 1 супена лъжица орехово или слънчогледово олио. Разбърквайте докато се получи хомогенна смес и съхранявайте в хладилник.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

 

Полезните овесени ядки