Книгата "Валсът на хормоните" е посветена на най-важното и крехко равновесие, което определя женското здраве - хормоналния баланс. От него зависят физическото и психическото здраве на дамите, нивата на енергия и качеството на живот. 

Авторката д-р Наталия Зубарева обяснява как да се постигне и поддържа този баланс, като дава съвети за здравословно хранене, физическа активност, добър сън и ефективно справяне със стреса. Тя разглежда разпространени състояния като заболяванията на щитовидната жлеза, инсулиновата резистентност, синдрома на поликистозните яйчници и предлага комплексни подходи за овладяването им. 

Този полезен наръчник за здравна грижа и превенция ще помогне на дамите да се чувстват и изглеждат добре без драстични режими, изтощителни тренировки и съмнителни медикаменти.

Д-р Наталия Зубарева е бестселъров автор, инстаграм инфлуенсър и... на първа линия в борбата с коронавируса. Израснала в семейство на шест поколения лекари, Наталия Зубарева също завършва медицина, а след това специализира ендокринология и кардиология. По професионални и лични причини започва да изучава по-задълбочено принципите на нутрициологията, като впоследствие се насочва към сферата на лечебното и спортното хранене.

Набира голяма популярност в Инстаграм, където споделя здравни и лайфстайл съвети, като профилът й има 3,4 млн. последователи. Графикът й е запълнен месеци наред, води семинари и онлайн курсове. Автор е на още няколко здравни заглавия. 

Красивата лекарка е не само редовен гост в радио и телевизионни програми, но и обект на интерес от страна на таблоидите. Славата и успехът обаче не я отклоняват от призванието й. Със задълбочаването на пандемичната криза д-р Зубарева взема по собствените й думи "единственото правилно решение" и постъпва на работа в една от руските държавни болници, определена за лечение на пациенти с коронавирус.

"Аз съм лекар и съм длъжна да съм там, където знанията и уменията ми сега са необходими повече от всякога", написа в профила си тя, преди да се присъедини към колегите си от първа линия, където ще допринесе с опита си в реанимацията.

Д-р Наталия Зубарева

Ето и съветите за укрепване на имунитета на Наталия Зубарева:

  • Редовно си правете изследвания и в случай на дефицити (например, Д3, В9, В12, железо) приемайте хранителни добавки, но само след консултация с лекар.
  • Хранете се балансирано и пълноценно с въглехидрати, протеини и правилните мазнини. Консумирайте плодове, зеленчуци, месо, риба и морски дарове, ядки и зърнени храни. 
  • Погрижете се за чревното си здраве, като приемате пребиотици и пробиотици, в това число от храни като кисело зеле, ферментирали зеленчуци, кефир, суроватка, кисело мляко и кокосово масло.
  • Изключете захарта от менюто си.
  • Приемайте омега-3, но само в правилната доза (не по-малко от 1000 мг EPA+DHA).
  • Прекарвайте време на чист въздух, но внимавайте с излагането на слънце.
  • Често проветрявайте помещенията, използвайте овлажнители за въздух. 
  • Пробвайте арома лампи с етерични масла и добавяйте към водата, с която миете пода, масло от чаено дърво, мента, лавандула.
  • Намалете стреса. Използвайте методи за релаксация (медитация, разходка, физически упражнения). 

Прочетете откъс от книгата "Валсът на хормоните", която излиза в книжарниците от 15 септември от издателство "Хермес". >>>