Отдавна шофиранете не е във фокуса на интересите единствено на мъжкия пол. Съвременните жени карат тирове, тролеи, таксиметрови и дори - състезателни коли. Ето защо, семейният или личният автомобил не представлява никаква трудност за жените. Още повече в най-новите автомобили са създадени педали, така че и с високи токчета без затруднения да може да се шофира. Дизайнерите са се погрижили копчетата на арматурното табло да не пречат и на дългия маникюр. Сервоусилвателят на волана изравни възможностите на жените при паркиране и при обратните завои.
Разбира се, че има известни разлики при избирането на автомобил. От личен опит зная, че жените се впечатляваме от формата, от цвета и уюта на купето. Мъжете са много по-детайлно ориентирани във връзка с техническите характеристики - мощност на двигателя, ускорение, разход на гориво.
Подценяването на дамското шофиране е плод на мъжки закачки, но според Европейската организация за безопасност по пътищата жените в Европа правят по-рядко тежки катострофи. Жените шофьори не се доказват по пътя за надмощие. Не пробват максималните възможности на двигателя и не скачат час по час върху клаксона да "раздават правосъдие”, като че ли те никога не са отнемали предимството на някого.
Да, двата пола имат различни маниери на шофиране и това не означава непременно, че единият е по-зле от другия. Добрият водач на моторно превозно средство няма пол. Така завърши разговорът ни с радиожурналиста Светослав Николов в предаването "За София”, излъчен в ефира на bTVRadio на 3 октомври 2014. Записът на целия разговор е публикуван в началото на поста.