На 2-ри юни Durex обяви началото на новата образователна програма на компанията, която ще се проведе в 80 училища в 7 български града. 48 000 ученици ще се включат в кампанията, а 6000 от тях, между 14 и 16 години, ще посетят лекции, за да се образоват относно връзките и секса. Образователните класове ще се проведат от професионални експерти, които ще запознаят учениците с физическите промени, съпътстващи пубертета, правата им по отношение на секса, митовете и истините, свързани със сексуалния акт, нежеланата бременност, методите за контрацепция, сексуално предаваните инфекции и ХИВ. Durex, в партньорство с Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве (БАСП), ще организират лекции в София, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе и Плевен, които ще продължат до 22-ри юни 2016.
Тазгодишната кампания продължава дългогодишната работа на компанията в областта на сексуалното образование в България и значението на контрацепцията за предпазване от нежелана бременност, сексуално предаваните инфекции и ХИВ. Резултатите от последния доклад на „Барометър“, обявен от Европейската мрежа на Международната федерация по семейно планиране (IPPFEN), показват значителна липса на сексуално образование в страната. 20.9% е оценката на България за достъп на учениците до лекции в областта на здравното и сексуално образование и модерните методи за контрацепция в училище.
Кампанията по сексуално образование е подкрепена от проекта “When it’s On, It’s On” на Durex, който бе обявен в началото на 2016 г. и разкри какви са обстоятелствата и погрешните схващания, вследствие на които много млади хора не практикуват безопасен секс. Задълбоченото изследване е комбинация от анкети и интервюта на млади хора, проведени в продължение на две години. Докладът показва шокиращата липса на знания за сексуално преносими инфекции, нежеланата бременност, както и за отношението на противоположния пол към секса. Фактите са показателни: 40% от сексуално активните на възраст между 16 и 24 години признават, че са правили секс с повече от един партньор без презерватив, а 61% дават утвърдителен отговор, че обикновено не помислят за презерватива до момента, в който той не им потрябва.