Заповядайте на едно по-различно откриване на новата учебна година. То е за децата с увреден слух под наслов "Шарено училище". Откриването ще се проведе на 14 септември  (неделя)  2014 г. от 10:30 ч. до 13:00 ч. в пространството пред Национален дворец на децата, бул. Ал. Стамболийски 191.

В 10:30 ч. тържеството ще бъде открито с кратки приветствия от г-жа Грета Ганчева, директор на Дирекция ДОПР на МОН, представители на Софийска община, г-жа Ирина Тенчева, ТВ водещ и инициатор на кампанията "Медии достъпни за всички". Празникът ще продължи в свободен формат с подготвени игри за децата. Родителите ще имат за задача да разкажат история чрез апликация, с която да успеят да грабнат вниманието на децата си. Тази година темата на Българската Коледа включва и децата с увреден слух. Заповядайте на празника, за да видите как се справят тези деца и техните родители.

Какво означава да си дете с увреден слух? >>

Много от децата с увреден слух ходят в обикновените масови училища. Като всички деца са, и все пак правят училището шарено. Заемат първите чинове, за да чуват по-добре. Въпреки това средата в клас е шумна, стаите са акустични и децата често не разбират важни неща, например какво е домашното. Някои участват в училищните щуротии, след като са се научили да си пазят апаратите, защото външните части на кохлеарната имплантационна система се чупят и късат лесно. Други са ученолюбиви отличници. Заедно с учебниците в раниците приютяват резервни батерии - за слуховите апарати или кохлеарните си импланти. Батериите трябва да се сменят на всеки три дни. Ако в класа е създадена добра атмосфера, съучениците с радост помагат при смяната им. А децата с увреден слух заслужават добро отношение, тъй като пътят им до масовото училище никак не е бил лесен. След като са били кохлеарно имплантирани като бебета или малки деца, ежедневно са работили със слухово-речеви терапевти и с родителите си у дома, за да покрият следните норми (често не толкова бързо и гладко, колкото се описва тук).

Как трябва да се развиват децата с увреден слух? >>