На 20 ноември, годишнината от приемането на Конвенцията на ООН за правата на детето, традиционно отбелязваме Световния ден на детето. В глобален план УНИЦЕФ лансира инициативата Go Blue в подкрепа правата на децата.

В България, глобалният призив #GoBlue достигна до десетки български и международни организации. Компании от различни браншове вече заявиха, че ще отбележат Световния ден на детето, като ангажират служителите, клиентите и партньорите си в обща мисия – да осигурим по-добро бъдеще за децата в България и по света. В инициативата ще се включат още детски градини и училища, които ще реализират серия от тематични активности както онлайн, така и на място в класните стаи и пространствата за игра.

Снимка: Евгений Милов

Ключови сгради в различни държави ще се включат в инициативата. Националният дворец на културата в София, наред с Емпайър Стейт Билдинг, Тадж Махал, операта в Сидни и много други, ще бъде осветен в синьо между 18 и 22 часа в подкрепа на каузата за правата на децата. 

Целите на кампанията са: 

- Да бъде насочено общественото внимание към правата и нуждите на децата в България и по света.

- Да бъдат въвлечени още хора, организации и правителства в мисията на УНИЦЕФ в подкрепа на децата, с фокус върху най-уязвимите момичета и момчета.

- Да бъде чут гласът на децата и младежите в ролята им на активни участници при вземането на решения.

Призивът ни е на този ден всеки да "стане" син и така заедно да подкрепим гарантирането на правата за всяко дете - на работното място или в социалните мрежи със снимки и #GoBlue. Нека всички заедно станем част от общото глобално послание към световните лидери да поставят децата и техните права в центъра на своята дейност.