Неслучайно наричаме модата изкуство. В рекламните кампании, в колекциите, в тенденциите има смисъл. Често се проявяват и противоречия, ставащи повод за усилени дебати.

#Повод за дебат става и новата кампания на Versace. За първи път от 20 години фотографът Брус Уебър работи с италианската модна марка, за да създаде недоволство и вълнение. Но не ли това ролята на изкуството?

#В есенно-зимната кампания за тази година участие взимат Джиджи Хадид и Карли Клос. Младите модели влизат в ролята на... майки. Противоречията възникват от тяхната възраст – те са на 21 и 23 години и е очевидно, че са твърде млади, за да бъдат майки на няколкогодишни деца. Дали образът на тийн-майка е (не)желан (д)ефект или е метафора?

Снимка: VOGUE

#Често големите модни марки биват критикувани за прекалено голямото издигане на младостта на пиедестал. Добила облика на висша ценност, в рекламната кампания на Versace виждаме моделите в неподходяща за възрастта им роля. Но дали това е главната концепция? Да, модата е изкуство, но модата е и част от ежедневието ни. Фотографиите представят Джиджи Хадид и Карли Клос в ситуация, с която жените ежедневно се справят – да бъдат майки.

 

Това внушене се подсилва и от мястото, на което Брус Уебър е заснел своите кадри. Избрани са улиците на Чикаго – символ на динамиката, на градското пространство и на ежедневието, в което всички ние живеем.

Защото модата е изкуство, но изкуството е навсякъде около нас. Versace изкарват това изкуство на улицата.