Дори и да не вярваме в поговорката “по дрехите посрещат, по ума изпращат”, на подсъзнателно ниво всеки от нас не спира да възприема околните и по външния им вид. Ето защо е важно да имаме личен дрескод на работното място, за да постигнем професионален успех. Личният стил показва отношение не само към работата ни, но и към нашите колеги, а и към нас самите. Той е нашият шанс да изразим своята автентичност, да се отличим, но и да се впишем.

На Кариерен Кошер ще имаш възможността да получиш съвети за личния дрескод от опитния професионалист Антония Йорданова. Антония е стилист и дизайнер с над 15 години опит в модата, тя стои и зад модната марка KNAPP.

Най-мащабното кариерно събитие за българи с опит и образование в чужбина ще се проведе на 4 септември в Интер Експо Център. Събитието изисква безплатна, но задължителна регистрация.

Съвети за подходящ дрескод на работното място

Списъкът със съвети за подходящ дрескод на работното място е дълъг и зависи от правилата на компанията. На първо място, гардеробът ни следва да е съобразен със сферата, в която работим. В бизнес средите може да се каже, че съществуват четири основни дрескода, към които да се придържаме - строго делови, ежедневно делови, небрежно делови и небрежно елегантен.

Снимка: iStock

 

На второ място е важно да се обличаме спрямо възрастта си. Някои хора се обличат твърде младежки или пък търсят по-зряла визия, за да изглеждат по-професионално. Всъщност е по-добре да оставим действията и резултатите ни да говорят за професионализма ни.

На следващо място да отделим време и на детайлите - аксесоари, обувки, чанти и спретнат вид. Аксесоарите - ненатрапващи, обувките - съобразени с работната среда, а дрехите - чисти и изгладени. Един по-семпъл и елегантен стил може да ни осигури не само успешно първо впечатление на интервю, но и ежедневна увереност. 

Снимка: iStock

Стратегическо пазаруване на дрехи

Пазаруването на дрехи е удоволствие и източник на почивка за мнозина. Но дори и тогава се налага да мислим в перспектива за работата. Когато пазаруваме е добре да съобразяваме покупките си и с дрескода на компанията, в която работим. Ако подбираме дрехи с добро качество и от подходящи материи, това ще ни помогне да изглеждаме по-професионално и означава, че отделяме нужното време и внимание за своето представяне в работна среда. Моделите, които избираме при пазаруването на дрехи за работа, трябва да са съобразени с нашата фигура и не е нужно да следват последните модни тенденции.

Снимка: iStock

 

Избирайки по-семпли и класически модели, от една страна, ще са “модерни” дълго време, а от друга - ще спазват корпоративния дрескод. Не на последно място, след покупката на всички дрехи, следва да ги подредим подобаващо в гардероба. Когато дрехите за работа имат свой собствен кът това ще ни спести ежедневното главоболие при избора им. Тези стратегически ходове ще улеснят “катеренето” по кариерната стълбица показвайки организираност и отношение към детайла.

Свободен дрескод за свободни професии

Не всичко в личния стил в работна среда е толкова строго фиксирано и делово. Съществуват множество професии, при които дрескодът е много по-свободен. Такива са, например, журналистиката, модата, рекламата, както и изкуството във всичките му форми. При тези и други професии дрескодът, който носи успех, е именно индивидуалният и креативният.

Снимка: iStock

 

Тук аксесоарите също играят важна роля за професионалния успех, като те вече не е задължително да са семпли. При хората на изкуството, дори, колкото по-уникални и дизайнерски са аксесоарите, толкова по-добре възприети и запомнени биха били те в сферите, в които работим. По-атрактивните и оригинални дрехи и аксесоари имат способността да привличат вниманието на хората, а от някои от тях зависи успехът на кариерата ни.

Обличайте се за работата, която искате да имате

Дрескодът непременно трябва да е съобразен със сферата, в която работим, и позицията, на която се намираме. Но винаги трябва да мислим отвъд сегашната си позиция. А именно - да се обличаме за работата, която искаме да имаме. Това би ни донесло три основни предимства. На първо място, по този начин изглеждаме сериозно заинтересовани от позицията, към която се целим. Следващият плюс за нас е, че така показваме, че сме готови да заемем тази позиция за повишението. И не на последно място, дрескодът ни е сигурен знак, че разбираме работната среда и се вписваме отлично в нея.

Снимка: iStock

За още съвети как да изразиш собствената си индивидуалност чрез дрехите и да спазиш съществуващия дрескод, не пропускай да се регистрираш за Кариерен Кошер 2019.

bTV и LadyZone.bg са основни медийни партньори на Кариерен кошер 2019.