За 27.6% от потребителите популярността на местните храни и напитки е най-важният критерий, за да изберат къде ще почиват. От това се интересуват най-много хората, родени след 1980 г.. За по-възрастните този критерий няма такова важно значение. Данните са от проучване, осъществено през третото тримесечие на тази година, на международната компания за събиране и анализ на данни GlobalData. 


Интересът към храната и националните кухни става все по-водещ при избора на дестинация. Лесният достъп до отдалечени кътчета стимулира запознаването с нови култури. Храната е един от начините да се опознае местния бит и човек да се потопи максимално в атмосферата на посетената страна. 

Градските пазари с фермерски продукции, стрийтфуд течението в кулинарията и фестивалите на тази тематика, както и уроците по готвене са едни от засилените тенденции в последно време.

Домашната кухня, готвенето вкъщи и бавното хранене стават все по-популярни. Полезно приложение за пътуващите, които ценят вкусната храна е EatWith. С него може да откриете в над 150 града по света гостоприемни хора, при които да отидете, за да хапнете местна храна, кулинарни уроци, партита, , къде се продава домашно приготвена храна, да направите обиколки с включена храна и др. 

Един пример - вечеря с Изабел в Барселона, която показва как се приготвя паеля или фидеуа, е с цена 36 евро. За тази сума ще получите урок по готварство, може сами да се включите в приготвянето на ястията, напитки за старт на вечерта, зелена салата или супа, основно ястие, десерт - крем каталана или лимонов крем, кафе или билков чай, бира или вино. Възможността за общуване с местни хора и опитване на домашна храна е най-ценното, което хората отбелязват в този нов тип туристическа кулинарна атракция.