В наши дни стюардесите на все повече авиокомпании използват таблети по време на полета. В началото устройствата се използваха най-вече, за да могат пътници, които изпускат следващия си полет, да направят нова резервация, докато са още във въздуха.
Днес обаче таблетите са пълни с информация за вас и авиокомпаниите се опитват да използват това за по-добро обслужване. Стюардесите виждат дали имате рожден ден и могат да ви изненадат с подаръче и допълнително питие. Те знаят колко често летите и дали сте събрали нужните точки, за да ползвате бонуси. Вижда се и какво сте написали в последните пет анкети за обслужването в самолета (ако сте били така любезни да ги попълнете). Така стюардесите могат да се постараят повече точно в тези детайли, които при предишни полети са ви подразнили.
От British Airways споделят пред The Independent, че на таблетите има и прегледна карта със свободните/заети места. Това помага за оптимизирането на пространството, когато на борда има пътник с инвалидна количка или други специфични потребности.
От миналата година пък Singapore Airlines дава възможност на пътниците да продължат да гледат филма от същото място, до което са стигнали при предишния си полет.
Целта е ясна – да се персонализира обслужването. На всеки би му било много приятно, ако след излитане стюардесата, която виждате за първи път, каже „Вие обичате бяло вино. Да ви налея ли или този път ще е нещо друго?“