Церемонията за 95-ите награди „Оскар“, които бяха излъчени в неделя вечер по „Ей Би Си“, са били гледани от около 18,7 милиона души, предадоха световните агенции. Това е с 12% повече от миналогодишното шоу, но все още е малко в сравнение с предишни години.
Често срещана критика към наградите на Американската филмова академия е, че на тях се отличават филми, които нямат широка популярност. Тази година обаче беше значително по-различна, тъй като в надпреварата за най-добър филм бяха номинирани два блокбъстъра за милиарди долари: „Топ Гън: Маверик“ и „Аватар: Природата на водата“. Също така Анджела Басет беше номинирана за филм на „Марвел“, което се случва за първи път. Дори най-отличената продукция „Всичко навсякъде наведнъж“ спечели над 100 млн. долара в световния боксофис и се прожектира в кината в продължение на месеци, припомня БТА.
От много време насам „Нощта на Оскарите“ е втората най-гледана телевизионна програма за годината в САЩ след „Супербоул“. До 2018 г. телевизионното излъчване на наградите „Оскар“ никога не е слизало под 30 млн. зрители. Кулминацията бе, когато 55 милиона души гледаха триумфа на „Титаник“ през 1998 г. Шоуто удари дъното по времето на пика на пандемията през 2021 г., когато бе гледано от едва 9,85 милиона души.
Джими Кимъл, който бе начело на церемониите през 2017 и 2018 г., се завърна като водещ на шоуто, скачайки с парашут на сцената на театър „Долби“. Програмата включваше и изпълнения на поп звезди като Риана и Лейди Гага.
В ерата на стрийминга гледаемостта на телевизионните предавания е спаднала повсеместно и наградите „Оскар“ илюстрират това. В интернет шоуто може да се похвали с 27,4 млн. общи социални взаимодействия в „Инстаграм“, „Туитър“, „Фейсбук“ и „ЮТюб“, като стана номер 1 в „Туитър“ по света за времето на провеждането си. До понеделник следобед благодарствената реч на Ки Хи Куан имаше над 1,3 млн. гледания в „ЮТюб“, а тази на Брендън Фрейзър - 2,6 млн. Предаването на „Ей Би Си“ имаше и 1,8 млн. гледания на живо на американския жестомимичен език.