“Имало едно време...” така започват приказките. Съвременната история, която ще ви разкажем, е свързана с една идея, превърната в реалност. Съдбата обича смелите – Карел Роел е един от тях. Преди три години, той се установява в България с една мечта, за времето амбициозна, но която е доказателство, че желанията се сбъдват, когато ги развиваме с вяра и много, много работа.
Тя е повече от бира – тя е ключ към свят, изпълнен с различни вкусове, приятни изживявания и не на последно място философия, която по свой начин разнообразява сивото ежедневие. “БЯЛ ЩЪРК” отваря вратите на измерение, където цари жизненост, свобода и радост от живота. Там тя обединява хора от различни хоризонти, които намират общ език благодарение на нея.
Срещнахме се с Карел една сутрин и осъществихме полет над гнездото на “БЯЛ ЩЪРК”, преразглеждайки някои основни факти за нея и откривайки нови, вълнуващи неща, свързани с нейното светло бъдеще.
“След като осъществихме задълбочено проучване на пазара, осъзнахме, че съществува ниша, която предстоеше да се развива. Възползвахме се от момента, за да предприемем голямата крачка. Да, на времето имаше домашни производители, но не и предприемачи, заемайки се със задачата да разпространяват подобно пиво. Това, което харесвам в крафт бирата е, че тя е индивидуалност при вкусовете, органична е, и с всяка рецепта може да се постигне уникален вкус”, споделя Карел.
С появата на “БЯЛ ЩЪРК”, пазарът на бутиковата бира у нас се отвори. Малко след се появиха “Гларус” и “Диво пиво”. Предстои да видим други брандове, които ще навлязат на българския пазар, всяка със собствен вкус, но “БЯЛ ЩЪРК” е първата, представила у нас, че бирата може да бъде много повече от просто свежа напитка.
“Закупихме бранда “БЯЛ ЩЪРК” и започнахме да експериментираме различни вкусове, докато не създадем идеалния. Това, което харесвам най-много в така наречената бутикова бира, е полето за изява – възможностите да експериментираме - свободата да се отличаваме от останалите. Други нейни качества са това, че не е пастьоризирана, не е индустриален продукт и това че е органична”, допълва той.
“БЯЛ ЩЪРК” се различава със специфичните си вкусове. За разлика от останалите бири, тя се отличава и с присъщи за нея аромати. Истинско вкусово преживяване. Оригиналният вкус е по-сладък, той се постига благодарение на карамелния малц. От друга страна, синият лейбъл е по-ароматен, вкусът му е по-свеж и по-плодов благодарение на цитра хмела.
“Още в началото знаехме, че цитра ще се разпространи в бранша, за това го използваме за един от основните ни вкусове. Днес до такава степен е популярен, че е изключително сложно да се намери на европейския пазар.”
Истина е. Признавам, че в началото бях предубедена – ставаше въпрос за бира - напитка, която принципно не консумирам. Мислех си, че от нея се дебелее и т.н. Грешах. С първата глътка усетих вкуса й, който е изключително фин и богат на аромати. След това говорейки си с Карел, разбрах, че според него от нея не се пълнее, за разлика от виното. Оттогава “БЯЛ ЩЪРК” се превърна в мой фаворит, който не само се вписва добре в нощния живот, но и с кулинарията – неслучайно марката е позиционирана в едни от най-добрите ресторанти.
“Най-важното е потребителят да е доволен и да я опита отново. Това се отнася за всичко – виното се пие за удоволствие, така е и с храната, следователно с бирата е същото.”
В интерес на истината тази бира се пие наистина за наслада. Със своите дизайн, аромат и вкусове тя придава нов смисъл и идентичност на този тип питие, които с времето бяха вулгаризирани от масовото потребление.
“БЯЛ ЩЪРК е не просто бира, тя обединява най-различни хора, създава общество, което поддържа нейния дух и изгражда нейната история. Говорим за изживяване, което предразполага за един определен начин на живот – съвременен лайфстайл”, обобщава Карел.