Вървял съм в различни участъци на пътеката, обикаляща цяла Витоша, но никога досега не бях минавал по трасето от Симеоново до Бистрица.

От обръщалото на автобус 67 в Симеоново тръгвате нагоре, като следвате табелите за Алеко и Черни връх. Минавате покрай Симеоновските езера и се отклонявате вляво за Бистрица. Стръмното изкачване да не ви плаши, защото е само няколко серпентини, след което пътят става равен. След около общо два часа ходене трябва да направите избор – да продължите към Железница или да слезете в Бистрица.

При слизането към Бистрица ще минете покрай Плажа – голямо изкуствено езеро, до което има беседки и дървени шезлонги. Въпреки освежителните ремонти през 2016 г. днес мястото отново изглежда много унило и запуснато.

Продължавате надолу през вилната зона на Бистрица и стигате до поантата на нашия разказ – параклис Св. Никола, до който ви дели само едно романтично (или еко, според настройката) мостче. Останалото, включително и керамичното джудженце, част от много хубав алпинеум, ще откриете в снимките.

Разбира се, изобщо не е нужно да махате крачоли над два часа, за да видите параклиса с мостчето и джуджето. Можете да отидете направо с колата, но... пеша е по-сладко!