Тя е цветохолик, има собствен преуспяващ бизнес и се занимава с нещо, за което, сме сигурни, че поне половината жени на планетата биха убили. Преди да споменем името й, сигурно трябва да сложим марката Essie. Тя е достатъчна, за да разберете, че става дума за красота, цветове, блясък и професионална визия на ноктите. През 1981 година Еси Уайнгартен основата Еси Козметикс и представя 12 нетипични за времето си цветове лак в Лас Вегас, Невада. Само за една година лаковете й стават популярни не само в Щатите, но и в страни като Англия, Франция и Япония. Именно иновативното разнообразие от цветове и високото качество, което предлагат лаковете Essie , са причина за бумът, който прави марката. През 1993 година е патентовано шишенцето в квадратна форма с логото на фирмата, което се превръща в емблематично.


Как реши да се занимаваш със създаването на лакове за нокти?
Като цяло обичам разкрасителните процедури и стоенето в салоните за красота още от малка, но цветовете тогава бяха ужасно скучни. Искаше ми се да направя красиви нюанси от всеки цвят на дъгата, за да могат жените да се радват на перфектен маникюр и педикюр.

По какъв начин твоето минало и опит повлияха на еволюцията на марката ти?
Както винаги съм казвала: мода е какво обличаш, а стил е как точно го обличаш. Жените със стил винаги са ме вдъхновявали не по-малко от модните колекции. Именно за тях творя. Първата жена със стил, която познавам, е моята невероятна майка. Тя имаше свой собствен успешен бизнес и оказа голямо влияние върху мен.
Учих във Fashion Technology Institute в Ню Йорк , на това място си отворих очите за възможността да създам свой бизнес. Това се случи, когато вече бях започнала първата си работа при Хенри Бендъл (епицентърът на стила, добрия вкус и лукса от онези дни), където усъвършенствах погледа си върху модното.



Какво прави Essie по-специална и по-различна от другите марки?
Ние сме напълно отдадени на идеята да се докоснем до женската същност по най-приятелския начин - начинът, по който тя ще държи шишенцето в ръцете си, ще чете името на марката, ще се кикоти, ще го сподели с най-добрата си приятелка... малките неща, които тя прави, когато е сама, са важни и значими за нас. Другата причина е страхотно високото качество. Ние наистина създаваме стандарт, който другите следват.

Опиши един ден от живота на личността Еси в компанията Essie.
Когато си изобретателен човек и си задължен да седиш по цял ден на бюро зад компютър, това те задушава. За мен е много важно да се срещам с хората от екипа си, да обсъждаме новите идеи, а след това да прекарам остатъка от деня, миксирайки цветове или
излизайки в парка в търсене на ново вдъхновение. Посещавам салоните за красота, обичам просто да влизам и разглеждам бутиците по света, за да виждам
какво е модерно тук и там. Това ме разтоварва, поддържа визията ми свежа и е от жизненоважно значение за новите ми продукти и бъдещите ми проекти.



Как би описала Essie на някой, който никога не е чувал за марката?
За представянето на света на Essie пред широката аудитория винаги съм залагала на нестандартните, запомнящи се имена на нюансите, които им придават индивидуалност. Те осигуряват страхотно, забавно изживяване на жените по целия свят и им помагат да приемат бранда като наистина близка приятелка. Успехът на Essie сe дължи не само на красивите цветове, а и на невероятно високото качество, което вече, освен в 250 000 салона в над 101 държави, идва и в домовете на жените.

Опиши ни какво точно е чувството да бъдеш цветохолик?
Огледай се наоколо! Всеки нюанс е велик, всеки отделен цвят ми напомня за някого или някъде, носи ми определени душевни чувства и настроения. Независимо дали съм на сафари, или у дома в Ню Йорк, всичко около мен е един прекрасен свят от цветове.



Как започна манията ти към цветовете?
Когато бях малко момиче, майка ми ме водеше в салона за красота, за да си правим заедно ноктите. Тези моменти бяха наистина специални за мен. Израснах с винаги оправен маникюр, което стана част от ежедневието ми, и до ден днешен обожавам да ходя в салоните за красота.

Защо ноктите са важни като моден аксесоар?
Когато хората те видят, те забелязват три неща: очите ти, обувките ти и ноктите ти. Ръцете са изключително впечатляващи и показват каква си всъщност.

Откъде черпиш вдъхновението си, когато създаваш нов нюанс?
Цветовете могат да бъдат вдъхновени от залез, творба на уличен художник или рокля, която си видяла на модно ревю. Понякога виждам обувка и си мисля: „Ето това е!” Нося обувката в офиса и забърквам цветове, за да докарам нюанс, възможно най-близък до
нея. След това идва ред на именуването. Това е най-забавната част. Разбира се, името трябва да се комбинира по някакъв начин с цвета. Честно казано, понякога името просто връхлита в главата ми.



Имаш ли любим Essie нюанс?
Обичам ги всички, те са моите дечица. И все пак, ако трябваше да избирам, бих избрала нашите “Ballet Slippers”, защото благодарение на тях добихме голяма популярност по цял свят. Именно с тях направих нещо за Essie, с което никоя друга козметична компания не може да се похвали.