Джесика Алба започва филмовата си кариера само на 13 години. На 19 добива огромна популярност заради участието си в научнофантастичния сериал „Ангел на мрака“. Актрисата става любимка на много хора и се превръща в секссимвол.
Днес Джесика Алба навършва 40 години и макар да продължава редовно да участва във филми и сериали, истинското ѝ призвание е другаде. От 2011 г. красавицата управлява ритейл компания, която в момента се оценява на около 1.5 млрд. долара.
Джесика Алба като актриса
Джесика е родена в Калифорния в семейство на спасителка на плажа и баща военен пилот. Родителите ѝ са с лантиноамерикански и британски корени и малката Алба е възпитана в много консервативно католическо семейство. Въпреки това тя от съвсем малка се бунтува срещу нормите на родителите си и споделя, че още на 5-годишна възраст се е определяла като феминистка.
На 11 години момичето проявява интерес към актьорската кариера и убеждава майка си да я запише на курсове. Така получава първите си роли в телевизионни реклами и детски програми.
Големият ѝ пробив идва в началото на хилядолетието, когато Джеймс Камерън я избира за роля в сериала си „Ангел на мрака“, в който тя трябва да играе генетично модифицирана жена войн. Образът ѝ във филма се превръща в „идеалното въплъщение на модерния феминизъм“, защото е млада жена, която използва тялото си пълноценно, за а постига поставените цели.
Успехът на сериала отваря пътя ѝ в Холивуд. През 2005 г. участва във филма „Град на греха“, който ѝ носи признанието на MTV за най-сексапилно изиграна роля.
След 2007 г. обаче кариерата ѝ тръгва надолу. Джесика Алба участва в една от провалените адаптации на супергеройския „Фантастичната четворка“ и в няколко не много успешни романтични комедии.
Въпреки че получава статут на секссимвол, Джесика твърдо отказва да се снима гола. Това може би ще изненада някои от почитателите ѝ, които са я виждали без дрехи във филми като „Мачете“ от 2010 г., но всъщност в сцената тя е била със специално бельо, което после е било дигитално премахнато. Самата актриса никога не е заставала гола пред камерите.
През последните няколко години Джесика Алба няма с какво толкова да се похвали в актьорската си кариера, макар да участва в доста сериали и в няколко високобюджетни филма. Но младата актриса със сигурност не стои със скръстени ръце, започва свой бизнес и днес е дори по-успешна като бизнесдама, отколкото беше като актриса.
Нека обърнем повече внимание на онази Джесика Алба, която стои далеч от камерите и светлината на прожекторите. На следващата страница може да прочетете повече за компанията на Джесика Алба >>>
Джесика Алба като бизнесдама
Джесика Алба е съосновател и председател на ритейл компания, наречена „The Honest Company“. Актрисата стартира компанията си през 2011 г., а през май тази година предстои първично публично предлагане, на което се очаква акциите на компанията да се търгуват между 14 и 17 долара. Компанията се оценява на около милиард и половина долара.
Бизнес идеята на Джесика Алба ѝ хрумва през 2008 г., след като се ражда дъщеря ѝ Хоуп. Самата Джесика е била много болнава като дете и си спомня колко трудно е било на майка ѝ да се грижи за нея и да намира естествени продукти. Затова решава да създаде компания, която да предлага продукти за здраве, за красота и за отглеждане на деца, като по този начин е в помощ на майките.
Отнема ѝ 3 години, за да намери партньор за начинанието си, но в крайна сметка пътят ѝ я отвежда до южнокорейския бизнесмен Брайън Лий. Двамата създават „The Honest Company“ и през 2012 г. пускат на пазара първите си 12 продукта.
Основната задача, която основателите на компанията си поставят, е да създават безопасни за деца продукти за домакинството, тъй като повечето такива, които са най-популярни в САЩ, съдържат множество вредни химикали, някои от които дори са забранени в Европа.
Джесика Алба се обръща към Конгреса на САЩ, с надеждата, че тези химикали ще бъдат забранени и в Щатите.
Всичко във вашия дом, всичко, което децата ви докосват, трябва да е нетоксично, красиво и на достъпна цена.
За две години компанията се разраства до 275 служители и над 150 млн. долара печалба. От тогава бизнесът на Джесика Алба продължава да се разраства и дори се планира компанията да влезе на пазари в Австралия, Западна Европа и Китай. Пандемията от COVID не засегна много продажбите, тъй като така или иначе повечето са онлайн. Дори напротив – през 2020 г. продажбите са се увеличили с 28%.
Много хора могат да бъдат знаменитости. Не ти трябва кой знае колко талант, за да го постигнеш.
Джесика не смята, че славата по някакъв начин ѝ е помогнала да развие бизнеса си. Тя счита, че бизнес начинанието ѝ е много по-голям повод за гордост, отколкото филмите ѝ или номинацията за „Златен глобус“. Всъщност компанията ѝ е втората ѝ най-голяма гордост след трите ѝ деца.