От години любимата кукла на малките момичета в целия свят – Барби, отнася критики заради начина, по който излгежда, както и заради лъскавия си начин на живот. Барби е слаба, с перфектни дълги коси, грим, хубави дрехи и лъскави аксесоари. Този факт дразни мнозина, споде които куклата създава нереалистични представи у малките момичета, докато те са на възраст, в която още учат какво е красиво и какъв трябва да бъде животът им, когато пораснат.
Николай Лам е дигитален артист и един от критиците на Барби, но вместо само да критикува, той решава да предложи алтернатива.
Запознайте се с Ламили (Lammily)!
Куклата е създадена на базата на усреднени пропорции на 19-годишни момичета. Лам представя проекта си миналото лято и Ламили веднага предизвиква интерес. Фенове на новата "реалистична" кукла искат да се сдобият с нея, но има един проблем – тя съществува само на картинка.
Вместо да чака някоя голяма компания за играчки, като производителя на Барби Mattel, да изяви желание да произвежда Ламили, Лам решава сам да събере парите за производство и да разпространява творението си.
Той създава кампания, чиято цел е да набере 95 000 долара, за да може да започне производството на Ламили. 25 дни преди финала на кампанията, Лам е събрал над 300 000 долара и вече приема поръчки за куклата.
Създателят на Ламили изтъква, че куклата му е със съвсем лек грим, промотира активния начин на живот, спорта и се бори с глада по света.