Човек никога няма втори шанс да направи добро първо впечатление – мислете си за това, докато пишете своето мотивационно писмо. То е вашата първа среща с новия ви работодател. Не изпускайте възможността да направите силно и приятно първо впечатление.


Ето някои основни принципи на писане на мотивационно писмо, които ще ви гарантират това добро впечатление.

Не започвайте с израза "Кандидатствам по тази обява, понеже е в сферата, в която искам да се развивам". Под никаква форма! Това е най-разпространеното клише. Ако го направите, със сигурност ще си гарантирате отегчение от страна на четящия.

Основната структура, която трябва да следва мотивационното писмо, е аз-вие-ние.

АЗ - какъв опит имам - умения, лични качества, нещо уникално и характерно, което ме прави идеалния за тази позиция.

ВИЕ - какво знам за компанията, за позицията, която е обявена за свободна, за изискванията, за ценностите, за корпоративната политика, за целите.

НИЕ - как аз ще се впиша в компанията и средата на тази длъжност; с какво ще допринеса за реализирането на общите цели.

Мотивационното писмо се пише за конкретна позиция.
Широко разпространена заблуда е, че мотивационното писмо са общи приказки и формалности. Ще се представите по-добре, ако го приемете като още една възможност да покажете, че точно вие сте най-подходящият кандидат за тази позиция. Задължително обвържете текста с конкретната длъжност, за която кандидатствате. Как да сте сигурни, че сте го направили? Напишете писмото, а след това си представете, че кандидатствате за друго място – на учител, адвокат, консултант-продавач. Бихте ли могли да го изпратите и за тези позиции? Ако отговорът е да, значи текстът ви е универсален и неподходящ за конкретната позиция. Поработете още малко в посока индивидуалност.

Нещо различно
Не пращайте писма от готови темплейти. Служителите в "Човешки ресурси" са добре запознати с всеки модел, разпространен в мрежата, защото много такива са минали през ръцете и пред очите им. Готовите преписани фрази показват липса на интерес. Достатъчно е да включите едно различно изречение в първия абзац на текста, да направите различно оформление или да използвате хартия с цвят, различен от белия, вече ще сте една крачка напред пред останалите кандидати.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement