Българите стават все по-грамотни финансово и имат все по-голямо доверие в банковите карти. Безконтактните карти и мобилните плащания облекчават живота ни, като правят пазаруването още по-лесно и бързо. Когато става въпрос за навиците при пазаруване, банковите карти се използват главно за закупуване на храна и за онлайн покупки.

69% от дамите са склонни да пазаруват онлайн дрехи и обувки. При мъжете това са едва 48%.

Основното, което купуват жените чрез интернет, са дрехи и обувки. Представителите на силния пол залагат предимно на електроника. Онлайн разплащанията в България са нараснали почти с 3 пъти в сравнение с миналата година. Явно, добре се справяме с покупките, нали, дами?

Първенство пред дрехите и обувките държат единствено битовите сметки. Това е най-честата трансакция, от която се възползваме онлайн. След като обновим гардероба, се грижим и за свободното си време. Разходите за туристически резервации и пътувания в чужбина са 27% от всички направени.

Онлайн пазаруването все по-често ни предоставя облаги, които реалните магазини не могат, а именно - по-добри цени, интригуващи оферти и голям избор от стоки. Безплатната доставка е привлекателна за 37% от активно пазаруващите, за да натиснат бутона Купи

Писателят и сценарист Тео Чепилов дори има забавна история за живота на българския картодържател Рамбо Балкански, свързана с пластиките и пазаруването: 

„Аз съм като Лейди ГаГа без грим, облечена като лелка и с огромни очила – пълно инкогнито. Веднъж изчислих, че откакто ползвам карта за безконтактни плащания спестявам средно по 2 минути на транзакция – от една страна заради смеха, от друга заради бумащината. Това са 30 минути на ден, 15 часа на месец, седем дни и половина на година. С други думи имам нещо като цяла седмица бонус ваканция. Не, че я ползвам за нещо различно от висене във фейсбук, ама това е съвсем друга тема. За мен най-големия плюс на съвремието е, че на практика нямам нужда от кеш: храната взимам от супермаркетите, горивото от бензиностанцията, излизам само в квалитетни заведения с пост-терминал. Ако нямат, директно си тръгвам – какво е това, каменната ера ли?“

 

 

Данните са от проучването MasterCard MasterIndex България 2016.