Рекламната кампания на новата колекция бельо на Calvin Klein, за която вече писахме, продължава да привлича общественото внимание.
Критиците се възмущават от еротичния заряд в кадрите и от това, че манекенката Клара Кристин е с толкова детинско излъчване, че изглежда като непълнолетна. Разбира се, това не е така, тя е на 23, но близкият кадър на бикините й, заснет отдолу нагоре, напомня за много такива снимки в порнографски сайтове.
Националният център по сексуална експлоатация на САЩ критикува фотографиите, защото те фаворизирали сексисткото отношение към жените.
„Calvin Klein изпраща послание до всички, че да снимаш под полата на една жена е нещо нормално и дори забавно. В действителност, подобно поведение в някои щати е подсъдно“ – се казва в декларация на Националния център по сексуална експлоатация.
Кампанията има и своите защитници. Джейн Килбърн от Wellesley Centers for Women (организация, бореща се за равни права на жените) смята, че младите хора харесват тези реклами. За тях те са израз на бунт срещу консервативното мислене на предишното поколение. „Това, което преди 20 години се считаше за скандално, днес е напълно нормално. Светът около нас се променя” – казва Джейн.