Технологичната компания Dropbox отново отвори много от своите офис сгради в сряда и те ще бъдат използвани за редица цели - срещи на екипи, импровизирани концерти, тримесечни стратегически сесии и какво ли още не. Но при никакви обстоятелства не ги наричайте повече "офиси".
Аластър Симпсън, вицепрезидент на дизайна отдела в Dropbox и един от лидерите зад плана на компанията за бъдещето на работата, използва два пъти думата "офис" в интервю пред Protocol, като и двата пъти бързо се поправя. Той предпочита думата "студио" - така Dropbox трансформира всички свои офисни пространства.
Вътре в тези студиа служителите на Dropbox няма да открият повече безкрайни редици от бюра или кабинети. Вместо това там ще има два типа пространства: просторни стаи, предназначени за групови срещи, както и това, което Симпсън нарича "тъчдаун зони" (touch-down spots).
Конферентните зали са оборудвани с подвижни мебели и стени, паравани и други способи за това едно-единствено пространство да може да отговори на редица нужди и да намери множество приложения. Не искате да имате голямата конферентна маса в средата на стаята? ОК, просто я плъзнете в ъгъла и след това се отпуснете спокойно върху дивана.
"Тъчдаун зоните" са кафенета и библиотеки, чието предназначение е да бъдат места, където служителите могат да седнат и да отговорят на имейл или да поговорят с колегите си за няколко минути между срещите.
"Ако един служител иска да идва в офиса на компанията в Сан Франциско пет дни в седмицата и да работи на бюро, той не би могъл да направи това. Нямаме средства за това", заявява Симпсън.
Dropbox си представя студиата не като основно работно място за всеки служител, а като място за събиране на екипи и колеги. По някакъв начин работата, която се извършва в тези сгради, ще бъде най-малко важният фактор - компанията е по-загрижена за изграждането на култура и приятелство.
"Имаме тази мантра, когато тръгнем да се събираме: Направете го специално", казва Симпсън.
Служителите, които искат да използват студио, трябва да си зададат три въпроса, преди да направят това, казва Симпсън:
- Кога смятате да се събирате?
- Защо възнамерявате да се събирате?
- Дали всички ще могат да се съберат там?
Ако нямате ясен отговор на първите два въпроса, а отговорът на третия е "не" - няма причина да се събирате.
Вижте повече за бъдещето на работата в офисите в сайта на Dropbox.