От началото на януари btvplus.bg дава възможност на българския зрител да се потопи в света на хитовото шоу Love Island US. Това е първият риалити формат, излъчван изцяло онлайн - което подчертава стремежа на bTV Media Group към иновации и развитие на дигиталното съдържание. 

Участието в Love Island често се превръща в директен път към славата и успеха. Редица са предимства, които идват с победата в предаването -  в допълнение към откриването на любовта. 

Популярното шоу за запознанства се появява на екран за първи път през 2015 г. във Великобритания. Тогава действието се развива в луксозна вила в Испания, а двойката, стигнала до финала, печели награда от 50 000 паунда. За сравнение, американският еквивалент завършва със сума от 100 000 долара. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Това често поставя въпроса кой участва в романтичното предаване наистина заради любовта или просто за пари и слава. И успяват ли, в крайна сметка, спечелилите, да се възползват наистина от печалбата си. 

Факт е, че голяма част от участниците в Love Island се превръщат в успешни инфлуенсъри. Те използват популярността си, сключвайки договори с компании, чрез като рекламират всичко - от козметика до автомобили, на потребителите на социалните медии. 

Най-голям успех в тази посока е постигнат от англичанката Моли-Мей Хейг. Участието ѝ през 2019 г. се превръща в гаранция за успешна кариера - днес тя е творчески директор на марката за бърза мода Pretty Little Thing, а отскоро и собственик на модна компания. 

Но определящо значение има фактът, че Моли-Мей се появява в Love Island, когато предаването е в пика на своята популярност. Постигането на подобен успех не е възможен за всеки участник, нещо с което амбициозните инфлуенсъри трябва да са наясно. В това е напълно убедена Таниел Реван, която се влиза в шоуто през 2023 г. 

"Едно от най-важните неща в тази индустрия е, че ако не я поддържаш постоянно - буквално 24 часа в денонощието, много лесно може да бъдеш забравен. А и островитяните станахме много. Само в британското издание на шоуто вече са участвали над 300 души", казва тя пред BBC. 

Освен това днес, както се оказва, неща като договори с големи компании и спонсорирани публикации в Инстаграм, вече не носят така желаните печалби, както в близкото минало. Според експерти в областта на социалните медии апетитът за такъв тип съдържание вече не съществува. Защото начинът, по който усвояваме съдържанието и достигаме до реклами, е напълно различен от този преди пет години. 

А и просто да изглеждаш добре, вече не е достатъчно. Така смята Били Браун, участник в Love Island през 2022 г.. Той споделя, че много от хората, които среща в шоуто, са възприемали участието си именно като лесен начин да се превърнат в инфлуенсъри. 

"Някои дори напуснаха работа, мислейки че вече са постигнали успеха. Факт е че, човек може да спечели много пари от подобно шоу, но но въпросът е как ще се справи след това", казва 25-годишният Браун. 

Били, който има бизнес в областта на недвижимите имоти, казва, че никога не е позволил блясъкът и славата да "превземат ума му". Той поддържа присъствие в социалните медии, дори признава, че все още печели пари от влиянието си, но смята, че това се дължи по-скоро на личността му, отколкото на броя на последователите, който е сравнително скромен - 115 000. За разлика от него Моли-Мей има над осем милиона. 

Всъщност така и не става ясно за какво точно повечето финалисти в Love Island харчат парите си. Елизабет Уебър и Зак Мирабели, победители в 1 сезон на американския формат, казват на финала, че ще непременно ще пътешестват из Европа. Но не е известно дали са успели да реализират европейското си приключение - двойката обяви раздялата си няколко месеца по-късно. 

Марко Донатели и Хана Райт от сезон 5, 2023 г., споделят, че освен да инвестират в общото си бъдеще, ще дарят част от приходите си за благотворителност, помагайки на деца в нужда. 

Участниците в сезон 6, 2024 г., Кордел Бекъм и Серена Пейдж изявиха желание да инвестират в собствен бизнес, припомнят от Us Weekly.