От началото на януари btvplus.bg дава възможност на българския зрител да се потопи в света на хитовото шоу Love Island US. Това е първият риалити формат, излъчван изцяло онлайн - което подчертава стремежа на bTV Media Group към иновации и развитие на дигиталното съдържание.
Участието в Love Island често се превръща в директен път към славата и успеха. Редица са предимства, които идват с победата в предаването - в допълнение към откриването на любовта.
Популярното шоу за запознанства се появява на екран за първи път през 2015 г. във Великобритания. Тогава действието се развива в луксозна вила в Испания, а двойката, стигнала до финала, печели награда от 50 000 паунда. За сравнение, американският еквивалент завършва със сума от 100 000 долара.
Това често поставя въпроса кой участва в романтичното предаване наистина заради любовта или просто за пари и слава. И успяват ли, в крайна сметка, спечелилите, да се възползват наистина от печалбата си.
Факт е, че голяма част от участниците в Love Island се превръщат в успешни инфлуенсъри. Те използват популярността си, сключвайки договори с компании, чрез като рекламират всичко - от козметика до автомобили, на потребителите на социалните медии.
Най-голям успех в тази посока е постигнат от англичанката Моли-Мей Хейг. Участието ѝ през 2019 г. се превръща в гаранция за успешна кариера - днес тя е творчески директор на марката за бърза мода Pretty Little Thing, а отскоро и собственик на модна компания.
Но определящо значение има фактът, че Моли-Мей се появява в Love Island, когато предаването е в пика на своята популярност. Постигането на подобен успех не е възможен за всеки участник, нещо с което амбициозните инфлуенсъри трябва да са наясно. В това е напълно убедена Таниел Реван, която се влиза в шоуто през 2023 г.
"Едно от най-важните неща в тази индустрия е, че ако не я поддържаш постоянно - буквално 24 часа в денонощието, много лесно може да бъдеш забравен. А и островитяните станахме много. Само в британското издание на шоуто вече са участвали над 300 души", казва тя пред BBC.
Освен това днес, както се оказва, неща като договори с големи компании и спонсорирани публикации в Инстаграм, вече не носят така желаните печалби, както в близкото минало. Според експерти в областта на социалните медии апетитът за такъв тип съдържание вече не съществува. Защото начинът, по който усвояваме съдържанието и достигаме до реклами, е напълно различен от този преди пет години.
А и просто да изглеждаш добре, вече не е достатъчно. Така смята Били Браун, участник в Love Island през 2022 г.. Той споделя, че много от хората, които среща в шоуто, са възприемали участието си именно като лесен начин да се превърнат в инфлуенсъри.
"Някои дори напуснаха работа, мислейки че вече са постигнали успеха. Факт е че, човек може да спечели много пари от подобно шоу, но но въпросът е как ще се справи след това", казва 25-годишният Браун.
Били, който има бизнес в областта на недвижимите имоти, казва, че никога не е позволил блясъкът и славата да "превземат ума му". Той поддържа присъствие в социалните медии, дори признава, че все още печели пари от влиянието си, но смята, че това се дължи по-скоро на личността му, отколкото на броя на последователите, който е сравнително скромен - 115 000. За разлика от него Моли-Мей има над осем милиона.
Всъщност така и не става ясно за какво точно повечето финалисти в Love Island харчат парите си. Елизабет Уебър и Зак Мирабели, победители в 1 сезон на американския формат, казват на финала, че ще непременно ще пътешестват из Европа. Но не е известно дали са успели да реализират европейското си приключение - двойката обяви раздялата си няколко месеца по-късно.
Марко Донатели и Хана Райт от сезон 5, 2023 г., споделят, че освен да инвестират в общото си бъдеще, ще дарят част от приходите си за благотворителност, помагайки на деца в нужда.
Участниците в сезон 6, 2024 г., Кордел Бекъм и Серена Пейдж изявиха желание да инвестират в собствен бизнес, припомнят от Us Weekly.