Фестивалът A to JazZ ще изпълни столицата с музика от 4 до 7 юли.

Вдъхновение на тазгодишното издание е приносът на мащабните културни събития за развитието на града и взаимовръзката “фестивали и градове”, която показва на практика как емблематичният Южен парк 2 всяка година се превръща в най-живото и предпочитано културно пространство в столицата.

Точно там тринадесетото издание на фестивала очаква най-многобройния си лайнъп от изпълнители от цял свят, подкрепя местните приложни артисти и занаятчии с най-големия арт-базар досега.

Снимка: A to JazZ

И тази година A to JazZ има силен образователен приоритет и освен сцена за световна музика събитието цели да служи като платформа за подкрепа и популяризиране на местни занаятчии и творци сред хилядите посетители на фестивала.

Снимка: A to JazZ

Тазгодишният арт базар ще представи най-многобройната селекция от български хендмейд производители досега, както и новата идентичност на официалния мърч на фестивала. Всички посетители ще могат да научат повече за устойчивия начин на живот и екологичните материали, да закупят ръчно изработено изделие, подкрепяйки развитието на местни брандове, както и да обновят фестивалната си визия за предстоящата наситена музикална програма.

Снимка: A to JazZ

“При A to JazZ фокусът винаги е бил музиката и сцената. Всичко останало е съпътстващо и уникално допълнение към това преживяване, което се разви през годините и направи емблематичната паркова локация още по-любима за гражданите и гостите на града ни. Така заедно с всички участници, партньори и Столична община с годините разширяваме нашата публика и я правим по-отговорна и свързана с градската среда, идентичност и култура”, споделя Петър Димитров, основател на A to JazZ.

Снимка: A to JazZ

Програмата на фестивала тази година включва над 30 изпълнители, сред които величия като Chico Freeman и Антонио Фарао в проекта Mccoy Tyner Legends, Cyrille Aimée, Knower, Kinga Glyk, Austrian Syndicate, шоукейс таланти от целия свят и български артисти с най-новите им джаз албуми. С уникалната публика и атмосфера, които събитието привлича в парка, както и с международната си комуникационна кампания, фестивалът ще продължава да подпомага развитието на културния и туристически имидж на София, износа на български творчески продукти и културния живот на града.