„Животът обича смелите и затова ми се получава, когато се хвърлям в дадена посока – мода, перманентен грим, земеделие...”, казва Ребека Кичукова, която е професионален артист в микроблейдинга. Тя учи „Моден дизайн” в Лондон, но пандемията от ковид я връща в България, където продължава обучението си и се дипломира. 
Насочва се към модата, след това се отдалечава от нея, записва се на курс по миглопластика и известно време вае мигли, но микроблейдингът много я привлича. Интересът и любопитството я водят във PhiAcademy, представена почти по целия свят. Но далече от това, което работи, тя се занимава и със земеделие като своите родители. И се справя успешно и с овощната си градина, в която отглежда череши. 

Ребека, занимавала си се с миглопластика, защо предпочете микроблейдинга?
При миглопластиката се поставят изкуствени мигли – косъм по косъм върху естествените, които с времето израстват и се налага отново да се прави процедурата, така че тя не е перманентна. При микроблейдинга се изрисуват с пигменти и специални, стерилни инструменти и игли, косъмчета във веждите и това е перманентен грим. Истината е, че винаги съм искала да се занимавам с микроблейдинг и една от причините е, че не харесвах своите вежди. Започнах да се интересувам от различните методи, които се прилагат, за да подобря вида на своите. И така стигнах до PhiAcademy. Но съм недоверчива и ми отне време – няколко години, докато проучвах артистите и работата им, за да избера на кого да поверя лицето си. Дори предпочетох, преди да се подложа на процедурата, да се запиша и да изкарам курс, за да се убедя как се случва всичко.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Как прие промяната на лицето си?
Супер, много харесах резултата, но вече имах и малко опит, защото бях започнала да практикувам микроблейдинг. Признавам, че ме беше малко страх, защото в началото, преди да заздравее кожата, веждите изглеждат натрапчиви. Но след оздравителния период ги харесвах все повече, дори исках още и още по-наситен да е цветът им. Разбира се, това няма как непрекъснато да се повтаря, защото все пак наранява кожата. В крайна сметка бях много доволна от процедурата и така с още по-голямо желание навлязох в професията.

Болезнена ли е процедурата?
Когато се извършва правилно процедурата, усещането наподобява скубането на вежди. Не са малко хората, които казват, че е изключително болезнена. За жалост е така, ако микроблейдингът не се извършва както трябва или е работено дълбоко в кожата, което не бива да се прави. По учебник процедурата се работи на повърхностно ниво – границата между епидермис и дерма и тогава като чувствителност клиентите я определят като скубане на вежди или леко драскане.

Каква е трайността на микроблейдинга?
Изисква се поддръжка, която е индивидуална при всеки човек, тъй като има различни типове кожа, а и в зависимост от възрастта регенерацията е различна. Между една и три години е издръжливостта на процедурата. След този период трябва да се направи поддръжка, която не е цялостно изграждане на микроблейдинга, а се повтарят само избледнелите места.

Какви хора се подлагат на микроблейдинг?
Клиентите ми са основно жени, които през 90-те години, когато бяха модерни много тънките вежди, толкова са ги скубали, че те са престанали да растат и са останали почти без никакви. И с промяната, която налага по-плътни вежди, дамите започват да се комплексират и да търсят алтернатива, каквато предлага микроблейдингът. Клиентите, които ми се доверяват, са на всякакви възрасти, но най-често са между 35 и 45 години.

Случва ли ти се да разубеждаваш клиенти, които според теб не биха изглеждали естетично с новите вежди?
Да. Може би при 7 от 10 клиентки се случва така, защото искат форма, която не е пропорционална на формата на лицето им. А специално PhiAcademy, в която съм, става известна именно с това, че измерването на формата на веждите се прави според златното сечение и пропорциите за всяко едно лице. Няма как като по шаблон да направя една форма вежди на още десет други лица. Освен непропорционална форма, неподходящият цвят на вежди също е проблем в желанията на клиентите. Например изрусени жени искат рус микроблейдинг, което е невъзможно, ако естествените им косъмчета са тъмни. За да е добър резултатът, когато се прави процедурата се вземат под внимание много аспекти - цвят на кожата и на естествения косъм на веждите, цвят на очите... Случвало ми се е да отказвам процедура заради настояването на клиента тя да бъде точно такава, каквато иска. Не мога да си поставя името под нещо, което няма да ми хареса и не е правилно. И макар клиентът да е удовлетворен от резултата, аз няма да съм, така че предпочитам да откажа, както и да се водя по подобни капризи. Важно е да се знае, че веждите са много съществена част от облика на лицето, защото те оформят неговата „рамка”.

А лесно ли убеждаваш клиента да промени желанието си и да ти се довери?
В началото ми беше доста трудно, може би аз не се чувствах достатъчно уверена в думите си, както и нямах примери, които да покажа. Докато сега имам опит, минала съм и през допълнителни обучения и съм по-компетентна. И винаги показвам на клиента как биха изглеждали след определен период от време неправилно направени вежди. Със сигурност звуча и по-убедително сега, казвайки защо не искам да извърша процедурата. И най-вече се съгласяват с мен, когато им обясня, че след като видят резултата, който няма да ги удовлетвори и решат отново да се подложат на процедурата, премахването ще струва много повече и като финансови средства, и като време, и като търпение, докато напълно се възстановят веждите им. Истината е, че процесът на отстраняване на микроблейдинг е дълъг, както и има период, в който клиентът няма да изглежда добре, докато мястото заздравее и се направи нов. Най-правилно е клиентът да се придържа към себе си, за да изглежда винаги добре. Правата форма на веждите, която е супер популярна сега, догодина вероятно няма да е толкова актуална. А върху стар пигмент няма как да се наслои нов, със сигурност той първо трябва да се премахне, особено ако са извършвани различни техники и е работено с различни пигменти.

Твоите близки довериха ли ти се?
Да, абсолютно всички – и майка ми, и сестра ми, и приятелките ми, както и техните майки, и лелите, и бабите... И за мен е голяма чест, че именно близките ми се довериха. Защото аз знам колко е трудно да се довериш на някого за подобна процедура. Както споменах, на мен ми отне над пет години. И уважавам всеки един клиент, който ме е избрал, независимо дали ми е близък или не. Старая се винаги и давам максимума от себе си. А и за мен тази професия не е просто работа, а страст.

Разкажи за каузата „Плати с усмивка”, която е част от програмата на PhiAcademy.
Идеята на каузата „Плати с усмивка” е да подарим напълно безплатна процедура на хора, които са загубили космите на веждите си, вследствие на химио и лъчетерапия или друго заболяване – алопеция например. Но за да се направи процедурата, човек трябва да е приключил с терапията си. Кампанията е популярна в световен мащаб и целта й е да подпомогне колкото се може повече жени и мъже, които са изстрадали по пътя си, да станат по-уверени. Горя в тази кауза и съм най-щастлива, когато върна усмивката на човека срещу мен. Емоцията е голяма! Понякога се смеем, понякога плачем заедно. Но по-голяма награда от това да зарадвам някой, преминал през страшна диагноза и трудност, няма. Много специален момент е, когато клиентът се обърне с думите: „Ти ми промени живота!” Завинаги ще помня всички тези хора.

Предстоят ли ти конкурси и други изяви в областта на микроблейдинга?
На 30 и 31 март ще участвам като лектор на козметичния симпозиум, който ще се проведе в хотел „Милениум” в София, като ще представя доста детайлно цялата процедура. А в края на месец юни отново ще бъда лектор на Международния шампионат за перманентен грим WULOP, който ще се състои в Гърция. Миналата година той се организира във Великобритания, където се явих като участник и спечелих първо място в категория „Микроблейдинг”.

Снимки: Виктория Попстоева – Lebellephotographie, и личен архив