#Хирургът

Закуска: "Честно казано, не съм особен фен на закуската, а и няма доказателства, които да твърдят, че обилното хранене сутрин е от съществено значение за здравето и контрола на теглото. Считам, че един банан би бил достатъчен. Въпреки това, лично аз се старая по-често да правя сутрешни упражнения, след което обаче изпитвам нужда от закуска с повече протеини и въглехидрати. Включвам зеленчуци, риба тон, омлет или кисело мляко, боровинки и парче пълнозърнест тост.
Обяд: "Неприятно ми е да разчитам на бързите полуфабрикати от магазина, обработени с какви ли не консерванти и други вредни съставки. Затова сутрин, преди да тръгна на работа, отделям пет минути, за да си приготвя бърз сандвич от пълнозърнест хляб, много салата, пилешко или сьомга и меко сирене, не забравям и плод. Може би и една шепа ядки.
Следобедна закуска: "Това е моята слабост. Ако съм изморена или стресирана, разчитам често на следобедния снакс, като давам преимущество на ядките и сушените плодове. Шоколадът обаче ми е постоянно изкушение. Само като си помисля за него и... огладнявам! Между храненията се опитвам да залъжа глада с малко пюре от банан върху оризови питки, една ябълка или сурови моркови и, разбира се, кафе. Но понякога шоколадът все още печели предимство"!
Вечеря: "Картофи, тайландско къри, ризото и пълнозърнеста паста със сос са ми сред любимите ястия.”
Десерт: "Трудно ми е да завърша вечерята без парче шоколад. Често прибягвам и към 1 ч.л. какао на прах (чували сме всички за неговите ползи за здравето), разтворена в чаша горещо полуобезмаслено мляко без захар. Иначе обичам сирене, вярно, то е с високо съдържание на калории, но трудно успявам всеки път да му устоя.”
Алкохол: "Не пия алкохол, още повече, като знам последиците от него на сутринта, особено когато ти предстои да ходиш на работа. Позволявам си малко само при поводи и в компания, но без да прекалявам.
Хидратация: "Знам, че трябва да се пие повече вода, но кафето при мен обикновено печели. Но не и следобед, тъй като това се отразява зле на нощния ми сън. Затова в следобедните часове си позволявам повече вода, но не и газирани напитки – не съм им особен почитател.
#Диетологът

Закуска: "В делнични дни, около 7.30, пия чаша чай в компанията на купичка мюсли, приготвена от полуобезмаслено мляко. От време на време закусвам препечена филийка с масло и конфитюр. В събота и неделя, когато имам повече време, наблягам на класическата британска закуска от бекон, наденица, две яйца, печен боб, гъби, домати или две яйца на очи с пушена сьомга върху кифла. Добре дошли на сутрешната ми трапеза са и чашата прясно изцеден портокалов сок или малко плодово смути."

Обяд: "На обедната ми маса винаги присъства чинията супа, придружена от парче обикновен тост, ябълка, портокал, плодов или зеленчуков шейк с моркови и червено цвекло. Когато съм в движение, разчитам на домашно приготвения сандвич."

Следобедна закуски: "Всеки ден е различен. Един път мога да се задоволя с пакет чипс и малко парче сирене, друг път с нещо по-здравословно като суши кутия от пушена сьомга, плод, сирене и солени бисквити или резен шунка. Зависи дали съм в движение или близо до домашния хладилник."

Вечеря: "Често си приготвам ястия от ориз, картофи, кус-кус, киноа или паста, плюс голяма купчина задушени или варени зеленчуци. Приготвям салата най-малко два пъти седмично, а на крехкото червено месо разчитам поне три пъти в седмицата. Консумирам всякакъв тип месо: говеждо, агнешко, свинско, еленско, както и по-екзотични меса като такива от дива свиня, гвинейска кокошка, пиле, пуйка, патица или дори щраусови пържоли. Наблягам на риба от два до три пъти седмично. Към вечерята си редовно включвам най-различни видове варива, боб и ядки."

Десерт: "Обичам плодов кейк, пудинг или сладолед, но ги ограничавам най-малко до един път седмично. Наблягам повече на ябълките и киселото мляко."

Алкохол: "Не пия повече от три до четири чаши алкохол за цялата седмица."
Хидратация: "Обичам черен и плодов чай. Пия много газирана вода."

#Специалистът по хранене и стомашно-чревните заболявания>>