От какво се нуждае тялото ви и какво не му давате?

Често смятаме, че ако избягваме да приемаме храни с високо съдържание на мазнини, то ще успеем да поддържаме идеална фигура, ниски нива на холестерол и ще водим по-здравословен начин на живот. Е, това са митове, които са масово разпространени и са в разрез с действителността.

Храни, които горят мазнини>>

Подвеждащите неефективни диети заедно с маркетинговите трикове са затвърдили това разбиране и малко хора са наясно, че диетата с консумация само на храни с ниско съдържание на мазнини не действа благоприятно при всички. Оказва се, че по-богатото на мазнини и балансираното меню e много по-здравословнo и помага за поддържането на идеална фигура.

Защо диетите с прием на малко мазнини се провалят?

В тези диети често мазнините са заместени от рафинирани въглехидрати, които тялото ни гори твърде бързо и малко след консумацията им пак сме гладни. Това, от своя страна, води до приемане на по-голямо количество храна наведнъж и до преяждане, което е предпоставка за качване на килограми. 

Диета според зодията>>

Мазнините не са виновникът за килограмите

Килограми в излишък се трупат, когато приемаме повече калории, от колкото можем да изгорим. Източниците на тези калории са без значение. Не лишавайте организма си от прием на мазнини, а от прием на храни с високо калорийно съдържание, които не ви дават нужните хранителни вещества. Имаме предвид любимите пастички, сладоледи и чипсове – те не захранват организма ви.

Приемайте здравословни мазнини

Храните, които съдържат здравословни мазнини (ненаситени) са растителните масла – зехтин, фъстъчено, царевично, слънчогледово масло, ядки и семена, както и по-мазните риби като сьомга и риба тон. Тези храни съдържат Омега 3 мазнини, които са полезни за организма.

 Продължава>>