Наскоро четох статистика, че повечето хора се хранят доста бързо – отделят за целта между 2 и 11 минути. Знаете, че за да се усетите сити са нужни поне 20 минути. Затова не е никак чудно, че въпреки усилията за много дами е трудно да контролират изядените количества. Споделям ви няколко начина да забавите скоростта на хранене и ще подобрите усвояването на храната, ще се научите да се засищате от по малко и ще постигнете желаното тегло по-лесно.

Поглеждайте всяка хапка

Ако поемате храната първо с очите си, не само ще се позабавите, но и ще се насладите естетически на това, което предстои. Освен това ще бъдете по-спокойни – фактор, който е много важен за храносмилането. 

Дъвчете добре храната си

Това важи особено за храните, богати на въглехидрати, тъй като много от ензимите за тяхното смилане са в слюнката. Правилото за 28 пъти е малко тягостно, но се стремете да сте сдъвкали напълно хапката преди да я погълнете.

След всяка хапка оставяйте вилицата

Този трик работи много успешно. Хапнете, сдъвчете и преглътнете. След това оставете вилицата и чак после посегнете за следващата хапка. Нямате вилица? Просто правете паузи.

Затворете очи, докато дъвчете

Възприятието за храната със затворени очи е много различно. Докато дъвчете, можете да се фокусирате изцяло върху аромата, текстурата и преживяването, без да се разсейвате.