Болки в кръста не получават само децата и хората, които не спират да се движат. Може би ви се е случвало, увлечени в работа пред компютър да станете схванати и с охкане да пристъпите, поради изтръпване на краката или болки в кръста. Всяка принудителна поза с приведен гръб или в седяща поза рано или късно води до оплаквания в гърба и особено в кръстната област.

Болките се дължат на претоварване само на една мускулна група. Това напражение, когато към него се добави рязко усилие или усукване, довежда до изместване на плашлените и силна болка. Има множество лекарства, които успокояват болката и премахват началото на възпалителния процес, но проблемът остава не разрешен. 

Как да избегнете болките в кръста

Откажете се от модата "голо кръстче" особено във ветровитите по-студени дни и вечери на есента.

Не се заседявайте в една и също поза, ако работите с компютър. Офис столовете позволяват да регулирате височината и облегалката в различни положения за гръбнака. Три пъти през деня променяйте настройките на стола. Така ще облекчите кръста от натоварването по един и същи начин.

Не се захващайте с усилена физическа работа, ако нямате тренировка и сила за това. Спазвайте принципа за постепенност.