Как да научите детето си да разпознава буквите и цифрите, да пише и да смята, да разпознава мерките и формите, при това, без да го отегчите и то да загуби бързо интерес?

Със сигурност сте намерили отговор на този въпрос, ако следите новата образователна поредица „Вече знам” на „Егмонт България“. Тя се състои от 12 чудесно илюстровани книги за любознателни деца и се разпространява всеки петък от 23 март като приложение на вестниците „Труд“ и „24 часа“. Изданията са групирани по четири (две от тях са ориентирани към развиването на езиковите умения и две – на математическите) в три възрастови групи: подходящи за деца между 5 и 6 години, между 6 и 7 години и между 7 и 8 години.

Досега са излезли 9 заглавия от поредицата: „Главните букви“, „Малките букви“, „Числата до 10“, „Формите“, „Писане“, „Четене“, „Мерките“, „Събиране“ и „Думите“. Предстои излизането на „Четене и писане“ (на пазара от 24 май), „Събиране и изваждане“ (1 юни) и „Числата до 999“ (8 юни).



Всяко едно от изданията е от 80 страници, изпълнени с най-разнообразни занимателни упражнения, както и с неизменната вълшебна приказка с любимите герои от филмите на „Дисни“. Да не забравяме двете страници с разноцветни лепенки, които са част от упражненията, специалната грамота за успешно справяне с поставените задачи, която се открива в края на всяка една от книгите, както и най-разнообразните идеи за допълнителни занимания. Те ще са ви от помощ при затвърждаване на наученото от детето.



Да ви дадем ли пример? Добре, в книгата „Четене и писане“ екипът от специалисти, разработил поредицата, ви предлага да помогнете на детето си да разбере дадена приказка, като я изиграете. За целта изберете сцена от любима приказка и разпределете ролите. После обсъдете какво казва или прави всеки герой и прочетете историята отново, за да извлечете още информация за героите и действията им. А защо да не отгатнете заедно и какво се случва с историята след това.

Възможностите са безкрайно много. Единственото, което се иска от вас, е да отделите от времето си и да помагате при изпълнението на задачите. Както и да завършвате упражненията с усмивка. Така в детето без съмнение ще се изгради положително отношение към всяка възможност да научи нещо ново.