Дубайският шоколад излезе извън пределите на страната си и покори целия свят.
В интернет пространството се появиха хиляди клипчета на инфлуенсъри, известни личности и обикновени хора, които споделиха манията си по дубайския шоколад.
Дубайският шоколад се различава от традиционния - той е с пълнеж от хрупкав кадаиф и шам фъстък.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Някои промотираха вкусовите му качества, други споделяха рецепти как да си ги приготвим в домашния условия.
Самата шеф Силвена Роу сподели своята здравосоловна рецепта за нашумелия дубайски шоколад, но без захар.
Но кой е виновникът светът да полудее по това ориенталско сладко изкушение?
Сара Хамуда, 38-годишната британска египтянка, основателка на марката Fix, която официално продава на пазара шоколада, стартира марката в Дубай през 2021 г.
Сара живее в Дубай от девет години, стартира марката като страничен бизнес. Докато е бременна с втората си дъщеря, Сара често изпраща съпруга си да й купува сладки дубайски изкушения, с които да задоволи апетита си.
Но нещо във вкуса им често й липсвало. Често си мислила за сладките изделия у дома (Египет), които майка й протвяла като кадаиф например.
Вдъхновена от апетита си тогава за нещо нетипично британската предприемачка от Египет си поставя за цел да създаде нещо повече от „типичен“ шоколад.
Така се ражда нейната марка FIX и дубайският шоколад.
„Отделяме много време и усилия и влагаме много любов в нашите барове“, казва Сара Хамуда, основател на Fix.
„Искаме да създадем преживяване, не просто шоколадово блокче“, споделя тя.
Тогава хранителния инфлуенсър Мария Вехера публикува клип с шоколад, който събира над 56 милиона гледания, и кара дневните поръчки на марката да скочат от едноцифрено число до 500.
„Честно казано, в нито един момент не съм си мислила, че това ще стане глобално“, казва Хамуда и добавя, че е получила съобщения и видео отговори от хора от Канада до Аржентина и Румъния.
В момента марката се предлага само в Дубай. А при международното внимание това се е превърнало в голям проблем.
„Да се справим с търсенето определено беше предизвикателство“, казва Хамуда.
Откакто видеоклипът започна да се разпространява през февруари тази година, компанията се разраства - от Хамуда и съпруга ѝ, които работят в дома си, до екип от 10 души в наета кухня.
Скоро предстои марката да се появи и на други пазари по света, но това не пречи на хората да се насладят на дубайския шоколад, независимо къде се намират. Все повече и повече потребители в социалните мрежи споделят, че опитват да приготвят рецептата у дома.
А на различните места се появяват и сладкари, които вече предлагат дубайското сладко изкушение.
Последвайте ladyzone.bg във FACEBOOK
Последвайте ladyzone.bg в INSTAGRAM
Последвайте ladyzone.bg в ТIKTOK