Към днешна дата Татяна Калдерон е тест-пилот в отбора на "Алфа Ромео" във "Формула 1" и състезател в отбора на "BWT Arden" във Формула 2. Ще стане ли 26-годишната колумбийка първата жена във "Формула 1" от години насам? Смятам, че има има всички шансове.
Следя състезанията във "Формула 1" от дете - точно както 9-годишната Татяна вече знае, че иска да кара състезателни коли. Родена и израснала в Колумбия, Калдерон и семейството й посещават редовно състезания, а картингът се превръщат в любимото й хоби.
Така днес 26-годишната Калдерон вече е тест-пилот за отбора на "Алфа Ромео" във "Формула 1" и се състезава за "BWT Arden" в шампионата на "Формула 2", което я прави потенциален конкурент за място във "Формула 1".
През 2014 г. (вече оттеглилата се) шотландска състезателка Сузи Волф става първата жена, която участва в състезателен уикенд от "Формула 1" след 22 години отсъствие на дамите сред най-бързите на планетата. Последната жена, която се състезава във "Формула 1", е италианската състезателка Лела Ломбарди (единствената, печелила точки от състезание), а първата пилотка във "Формула 1" също е италианка - Мария Тереза Де Филипис.
Тренировките на Татяна Калдерон, която вярва, че мъжете и жените могат да се състезават наравно във "Формула 1", никак не са шега работа. Освен ежедневните тренировки по 2-4 часа във фитнеса, Татяна посещава 1-2 пъти седмично спортен психолог.
Въпреки че често чува, че никога няма да бъде достатъчно добре физически подготвена, за да може да се състезава с мъжете във "Формула 1", тя отговаря така пред "Форбс": "Не можете единствено да се фокусирате върху резултатите. Правя това, защото обичам скоростта и адреналина. Обичам да съм в състезателна кола. Не мога да си представя живота без състезанията. Винаги, когато съм си мислела да се откажа, чувствам, че няма къде по-скоро да бъда, отколкото в болида. Трудно е, но аз обичам предизвикателствата."
"След като се състезаваш, трябва да забравиш всичко останало и да се съсредоточиш върху това, което правиш. Ти се състезаваш с другите и имаш ясна представа какво се случва. Трябва да се опиташ да се съсредоточиш върху собственото си представяне и това е като да живееш в настоящето, не можеш да предвидиш какво ще се случи. След като вече започнеш състезанието, естествено ще знаеш какво да правиш", допълва Калдерон.
"Моята цел е 100% да стигна до "Формула 1". Знам, че мога да го направя. Става въпрос само всичко да се нареди в подходящия момент", отсича Калдерон.
След като Татяна стана първата жена пилот в историята на "Формула 2", тя остава до края на 2019 г., като ще търси възможност да се присъедини към "Формула 1" или поне да спечели спонсорство, което да й осигури още един сезон във "Формула 2".