Казват, че за да направиш нещо печелившо, то със сигурност трябва да е ново като идея

Казват също, че гениалните неща се раждат спонтанно. Двете твърдения са съвсем верни, особено ако става дума за Сара Блейкли. Не сте чували за нея? Но пък със сигурност всеки ден обличате с удоволствие безшевното си бельо и умирате от кеф, че никой не може да познае дали сте с бикини или с по-изрязани гащета.

Като си говорим за спонтанни идеи, трябва да отбележим колко спонтанно всъщност е било изобретено безшевното бельо. И не само да отбележим, а да разкажем за Сара Блейкли – нейната компания за производство на бельо беше на корицата на тазгодишния брой на списание Forbes с класацията на световните милиардери, без да е вложила и цент в реклама…

Снимка: GettyImages/Guliver PhotosВ един слънчев ден, докато Сара обува прекрасния си бял панталон, с разочарование открива, че ръбовете на бельото й се очертават на красивото й дупе. Решава да го прикрие като отрязва чорапогащника си и го обува, за да заглади „положението”. Новоскроената дреха обаче започва да се навива нагоре и тогава се ражда идеята на младата дама - за безшевно еластично бельо, която по-късно ще я направи милиардер.

 

 

"Да променим света дупе по дупе"

През 2000 г., 27-годишната Сара Блейкли се заема сериозно с производството на откритието си.  За целта изтегля всичките си спестявания от 5000 долара и ги влага изцяло в тази простичка, но определено перспективна идея. Първите си продажби прави по интернет. А революционният продукт е опакован в най-обикновен бял пощенски плик. В  обширна статия за Forbes тя обяснява, че в началото не спирала да обикаля по моловете, където да демонстрира творенията си и че първите поръчки приемала в банята си.

След успешен пробив в Neiman Marcus, верига универсални магазини, компанията на Сара -  Spanx (Spanx звучи на английски като думата "пошляпвам", но се изписва по различен начин - бел. ред.) започва разпространяването на продуктите си и в други известни универсални магазини, като Bloomingdales и Saks.

Едно от нещата, което прави Spanx и историята на основателката му интересни, е фактът, че не е използван нито един цент за реклама.

Снимка: GettyImages/Guliver Photos

Подобно на стратегията на Ричард Брансън, Сара използва своята индивидуалност и топъл характер като рекламното лице на кампанията си. На опаковката на Spanx вече се появява „анимационната Сара”, облечена в еластичното си бельо.
Следват журналистически репортажи и умело използвани от Сара маркетинг методи, които я „изстрелват” на пазара в САЩ.

Истинският успех идва с Опра Уинфри

Може би най-известната и успешна реклама (отново без да е вложен и лев за нея) на продуктите Spanx прави самата Опра Уинфри на годишното си шоу „Моите любими неща”.  Преди това Сара изпраща пакет с мостри до екипа на популярната телевизионна водеща, която се влюбва в бельото и прави най-ефектната безплатна реклама на Spanx.

Снимка: GettyImages/Guliver Photos

Сега всичко това е история. В компанията вече работят приблизително 125 души, от които цели 16 мъже. Без нито един кредит за изплащане и стопроцентов контрол върху компанията, Spanx е на път да завладее и международния пазар на еластично бельо. А девизът на компанията е "Да променим света дупе по дупе".  Доказателство за шеметния успех, е фактът, че корицата на може би най-престижното списание в света „Форбс”, е отредена за нея. А заглавието е „Милиардер под прикритие”.