В първата част на Как да станеш успешен блогър/влогър ви разказахме за някои базови насоки, умения, решения и техника, които трябва да имате, вземете и да се сдобиете, за да превърнете блогването от хоби в доходоносно занимание. Продължаваме с полезните съвети, базирайки се на практиката и активностите на някои по-известни блогъри/влогъри.


В световен план, едни от най-успешните влогъри са занимаващите се с продукти от beauty индустрията. Клиповете, които заснемат, тествайки най-новата козметика на пазара, публикувайки туториъли за грим, както и обзорни препоръки за продукти, могат да донесат приятни печалби. 

Зад българския beauty блог Murfeishun стои Мариета, която пише за опита си с различни козметични продукти, споделя техники, които използва, публикува и малко лични откровения. Видеата й в youtube може да видите ТУК

Разпознаваеми и с индивидуален стил

Следвате и харесвате известни блогъри/влогъри? Чудесно. Ако искате да станете успешни в тази сфера – направете нещо коренно различно от това, което правят те. Автентичността ще ви направи разпознаваеми. Това важи с особена сила за стила на писане на блогърите.

Добавената стойност е нещо, което ще ви направи уникални. Трябва да дадете на читателите/зрителите си нещо, което могат да получат само от вас. Защо да прочетат точно вашата статия? С какво тя е по-различна от многото други в онлайн пространството на същата тематика? Добавената стойност е това, което само авторът може да даде на един текст/видео и никой друг. Например - полезното в споделеното от Ида от idaandmakeup.blogspot.bg е, че мнението й е от личен опит. Съветите, които дава, са изградени след ползване на продукт, при това за по-дълго време. Защото само така човек наистина може да разбере ефекта от един серум против мимически бръчки или шампоан против пърхот, нали?

Снимка: iStock

Съдържание

Актуалност
Бъдете в крак с търсеното и го предлагайте. Следете какво предстои в света, града или общността, в която се намирате. Информирайте се и се старайте да бъдете първоизточник.   

Нещо ново веднъж седмично
Поставете си цел -да качвате по едно видео или 1 статия на седмица. Така не само читателите свикват с появата на нов материал, но и Google ви индексира добре. Популярните личности, зад които стоят PR-специалисти, казват, че на ден трябва да се качват поне по 2 нови снимки, на които да сте само вие (без групови и семейни) или да е свързано само с това, с което се занимавате.

Монтаж на видеото
Нека има динамика. Добавете изскачащи думи и картинки в материала, така че да поддържате интереса на зрителя.

CALL-TO-ACTION
Накрая на видеата или постовете си изписвайте/казвайте фраза, която ще стимулира дейност. Може да е провокиращ въпрос, възклицание, умиляваща снимка, въпросително повдигната вежда.

Следва продължение...