През последните няколко дни едно от най-често споменаваните имена в медиите е това на Франсис Хоугън. 37-годишната бивша служителка на технологичната компания „Фейсбук“ влезе в светлината на прожекторите първо без името си – в продължение на месец „Уолстрийт джърнъл“ публикува серия от материали и подкаст за вътрешни доклади на компанията, според които те са наясно за редица проблеми в социалната мрежа и умишлено не правят нищо за разрешаването им с цел печалба.
Всички публикации са базирани на документи, които Хоугън е предоставила на журналистите в изданието, но самоличността ѝ не беше разкрита.
Коя е Франсис Хоугън и защо всички я слушат?
Хоугън завършва компютърно инженерство в „Олин колидж“ до Бостън през 2006 г., като веднага след това започва да работи в „Гугъл“. Там тя работи по създаването на алгоритми за „Гугъл букс“. Компанията плаща на Хоугън висше образование по мениджмънт в Харвард. Докато учи там, Хоугън участва в създаването на известен уебсайт за запознанства.
Хоугън напуска „Гугъл“ през 2014 г. по здравословни причини и през 2015 г. започва работа в „Йелп“, където отговаря за създаването на фотографските алгоритми на уебсайта. Дори успява да приключи сделка между „Йелп“ и „Туитър“ за съвместна работа.
Година по-късно отива да работи в „Пинтерест“ и напуска позицията през януари 2018 г.
В края на годината от „Фейсбук“ се свързват с Хоугън, за да я поканят да стане техен служител. Тя казва на компанията, че иска да работи по проекти, свързани със спирането на дезинформацията. Така през 2019 г. Хоугън започва работа за социалният гигант.
Защо войната за регулация на социалните гиганти е важна и какво точно разкри Франсис пред Конгреса вижте в сайта btvnovinite.bg: