Умелото водене на разговор по телефона е важно условие за успешен бизнес. Както любезният тон и запазването на спокойствие при отказ, съществуват още правила за ефективен диалог по телефона. С тях винаги ще бъдете разбрани правилно без недоразумения и прибързани решения.
Ето 7 съвета за умело водене на разговор по телефона:
Обаждайте се с ясна цел
Преди да наберете всеки телефонен номер, бъдете на ясно защо се обаждате. Дали да поздравите, да разкажете, да уведомите, да се защитите или да предявите претенциите си и т.н. Културата на общуването е водеща независимо от повода за телефонното обаждане.
Записвайте важните факти
Запишете предварително важните моменти и няма как да пропуснете да ги споменете. Тъй като разговорът често тръгва в друга посока, записването помага да обмислите допълнително резултата от този разговор.
Подължава>>>
Ценете своето време и времето на другите
Обмислете началото на разговора и не забравяйте, че бизнес разговорите по телефона е наложително да бъдат конкретни. Правете паузи, за да чуете мнението на събеседника. Бедете ясни и кратки без излишни обяснения.
Бъдете готови да отложите разговора за по-късно
Въпреки брилянтното ви предложение и чаровен глас, често може да чуете, че в момента не е удобно. Бъдете толерантни. Приемете този отказ с готовност да определите нов по-късен час, който ще бъде еднакво удобен и за двете страни.
Оставяйте съобщения
Може да се случи да не отговорят на телефонното ви позвъняване. Винаги оставяйте съобщение с повода за обаждането. Деловите хора изключват звука по време на срещи, но връщат обажданията, особено когато сте оставили молба за това.
Продължава>>>