.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Омега-3 мастни киселини и рибено масло - 11 ползи за здравето

Станимир Михов | преди 2 седмици
Омега-3 мастни киселини и рибено масло
Снимка: iStock
Представени от фитнес инструктора Станимир Михов

Вероятно всеки е чувал за многобройните здравословни ползи от рибеното масло и омега-3 ненаситени мастни киселини. Написаното за тях никога не е достатъчно, тъй като те са едни от най-важните градивни елементи за здравето и често липсват в диетата на съвременния човек.

Какво представляват омега-3 мастните киселини? 

Омега-3 са група от девет мастни киселини, но три от тях изпълняват важни роли в тялото ни. Това са алфа-линоленична киселина (АЛК/ALA), ейкозапентанова киселина (ЕПК/EPA) и докозахексанова киселина (ДХК/DHA). Те се наричат още есенциални мастни киселини, тъй като човешкото тяло не може да ги произвежда. Поради тази причина трябва да бъдат набавяни от външни източници – най-често чрез храна.

Омега-3 се съдържат в риба (сьомга, риба тон, скумрия, сардините), някои ядки и семена (ленено семе, орехи) и някои растителни масла (сурово ленено масло). Но, за да набави организмът адекватно количество есенциални мастни киселини, се изисква голямо количество и често консумиране на тези продукти. Поради тази причина рибеното масло е една от най-подходящите добавки към дневното меню. То е богато на омега-3 мастни киселини и помага на организма да получи наготово здравословните им предимства.

Омега-3 мастни киселини и рибено масло
Снимка: iStock

Вижте следващите 11 ползи за здравето от омега-3 и рибено масло, представени от фитнес инструктора Станимир Михов.

1. Намалява рисковете от сърдечносъдови заболявания

Установено е, че омега-3 мастните киселини повишават нивата на добрия холестерол и понижават триглицеридите. Тези механизми са от голямо значение с оглед предотвратяване на сърдечносъдови заболявания и свързаните с тях усложнения в други органи и системи.

Интересен факт: През 70-те години на 20-ти век учени забелязват, че ескимосите имат изключително нисък процент на сърдечни заболявания и артрит, въпреки високата консумация на мазнини. Бързо се установява, че в храненето им присъстват големи кoличества от двете мастни киселини – (EPA) и (DHA).

2. Спомага за преодоляването на депресивни състояния и безпокойство

Депресията е едно от най-често срещаните психични разстройства в наши дни. Рибеното масло намалява нивата на цитокините – белтъчни молекули, които се наблюдават в голямо количество в кръвта на хора, страдащи от депресия. Статистиката сочи, че в страни, където традиционно се консумира повече риба, като Япония и Тайван, хората по-рядко страдат от депресия.

Рибено масло за регулиране на цикълаТо повлиява и стреса, тревожността и притеснението при жени с ПМС.

3. Подобрява зрението

Докозахексанова киселина (ДХК/DHA) е основен структурен компонент на мозъка и ретината на окото. Липсата на достатъчно ДХК/DHA може да предизвика проблеми със зрението. Рибеното масло е способно да облекчи синдрома на сухото око. Съдържащите се в рибата и рибеното масло мастни киселини, могат да намалят с ~50% вероятността от различни заболявания на очите.

4. Помага за по-добра памет и концентрация

Все забравяте къде сте скрили ключовете? Изследванията показват, че прием на хранителни добавки с рибено масло в продължение на три месеца, може да изостри значително паметта. DHA, която се съдържа в омега-3 мастните киселини, помага на нервните клетки да правят по-добра връзка помежду си.

Рибено масло през бременността предпазва бебето от алергииОмега-3 мастните киселини могат да намалят риска от алергии към млечни и яйчени продукти

Очаквайте продължение на здравословните ползи от омега-3 мастните киселини и рибеното масло!

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?