Световният ден на здравето се чества всяка година на 7 април, годишнината от основаването на Световната здравна организация(СЗО). Целта му е да наосичи общественото внимание и да повиши осведомеността за здравните проблеми, които засягат хората в цял свят.

Тази година Световния ден на здравето е посветен на „Моето здраве, мое право“ и СЗО обявява пускането на S.A.R.A.H.(Сара) - прототип на дигитален здравен асистент с подобрена емпатична реакция, задвижвана от изкуствен интелект, който е на разположение на потребителите 24 часа в денонощието, разговаря на 8 езика и по множество здравни теми, на всички видове устройства.

ЗАПОЗНАЙТЕ СЕ СЪС „САРА“

Дигиталният здравен асистент на СЗО, S.A.R.A.H., е обучен да предоставя информация по основни здравни теми, включително здравословни навици и ментално здраве. Целта му е да осигури допълнителен инструмент, с който хората да упражнят правото си за достъп до здравна информация, където и да се намират.

Снимка: Canva

S.A.R.A.H. ще може да подпомага хората в разбирането на рисковите фактори за някои от водещите причини за смърт в света, включително рак, сърдечни заболявания, белодробни заболявания и диабет. Тя ще предоставя и актуална информация за отказване от тютюнопушене, здравословното хранене и съвети за намаляване на стреса.

„Бъдещето на здравеопазването е дигитално и подкрепата за страните да използват силата на дигиталните технологии за здраве е приоритет за СЗО. S.A.R.A.H. ни дава представа как изкуственият интелект може да се използва в бъдеще за подобряване на достъпа до здравна информация по интерактивен начин. Призовавам изследователската общност да ни помогне да продължим да проучваме как тази технология може да намали неравенството и да помогне на хората да получат достъп до актуална и надеждна здравна информация“, заяви д-р Тедрос Адханом Гебрейесус, генерален директор на СЗО.

КАК РАБОТИ ДИГИТАЛНИЯТ ЗДРАВЕН АСИСТЕНТ?

S.A.R.A.H.се захранва от генеративен изкуствен ителект, а не от предварително зададен алгоритъм или сценарии. Това ѝ помага да предоставя по-точни отговори в реално време, за да създаде усещането за персонален разговор, който се доближава до човешките взаимодействия и предоставя съпричастни отговори на потребителите.