.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Да пазим гърба си здрав

Антония Михайлова | преди 4 години
Да пазим гърба си здрав
Снимки: Thinkstock/Guliver Photos
Няколко хитринки, за да не допуснем дискомфорт и болки

Малък Мишо вече е на годинка и десет месеца и съвсем не е така лекичък, както ми се иска. Всички мами знаят колко често през деня се налага малчугана, по една или друга причина, да бъде пренасян на ръце. Безброй пъти на ден се налага да бъде повдиган, било то за смяна на пелените, за ежедневното къпане, за миене на ръчичките и т.н. Да не говорим пък, ако сме на разходка без количката. Точно в такива моменти, неуморимият иначе палавник, решава, че е уморен и протяга ръчички да го гушнеш и да го носиш. Е, как да не му угодиш!

Цялото това "активно спортуване" незабележимо и неусетно се отразява на здравето ни. Ако не веднага, то след месеци или години неминуемо започват да се обаждат разните му там болежки, радикулити, ишиаси, невралгии и т.н.

За да избегнем това "мрачно бъдеще" и да запазим кръста и гърба си здрави, можем да мислим по-често и да се придържаме към няколко елементарни правила:

Когато седим дълго, честите почивки са задължителни

Колкото и активно да се движим през целия ден, понякога ни се налага да оставаме дълго време в седнало положение. В такива случаи, на всеки двадесет минути, поне за пет минути, е необходимо да се поразтъпчем и поразкършим:
1. Достатъчно е да изпънем рамене назад и после да ги приведем напред.
2. Стягаме и отпускаме мускулите на корема и седалището.
3. Опъваме силно ръцете нагоре, така че да почувстваме, че се издължаваме.

 

Да пазим гърба си здрав

 

Да разтягаме редовно гръбнака

Всеки ден, когато ни останат няколко свободни минути, можем да изпълняваме едно просто упражнение, което е много полезно за гръбнака: Закръгляме горната част на гърба, като отпускаме раменете си напред и поставяме брадичката върху гърдите, колкото се може по-надолу. Броим до пет. След това изправяме глава, поглеждаме пред себе си и извиваме гръбнака назад. Броим отново до пет. Изпълнете упражнението поне 5-6 пъти през деня.

Да се навеждаме така, че да не натоварваме гръбнака

Когато се наложи да вдигнем от земята нещо тежко или дори не толкова тежко, трябва първо леко да приклекнем и чак тогава да вземем предмета в ръце. Следим гърба си винаги да бъде изправен. За да достигнем до предмета, трябва да се стараем и да се намираме възможно най-близо до него. Така няма да се налага да протягаме прекомерно ръце и гръбнакът ни да се напряга. Това дори е по-лесно.
 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Слагате ли си противогрипни ваксини?