Мисъл на деня

Две неща са нужни за нашата работа: неуморна ...

 
 

Вкусно меню за бременни

Ако очаквате дете, трябва да наблегнете на богатите на фолиева киселина храни
  • 1331
  • 2
  • 0
    0
Вкусно меню за бременни
По време на бременността наблягайте на пастьоризираните млечни продукти. Снимка: Thinkstock/Guliver Photos

Правилната диета при бременните жени е особено важна за здравето на детето, което носят. Има някои строго забранени храни и напитки, които в никакъв случай не трябва да присъстват в менюто на бъдещата майка. Но съществуват и такива, с които тя може да се глези – поне от време на време.

Ето кратък списък, изготвен от сайта galtime.com, с продуктите, на които е добре да наблегнете в месеците на очакване на детето си:

1. Риба

Без притеснение можете да консумирате рибите и морските дарове с ниско съдържание на живак – скариди, сьомга, риба тон. Купувайте си малки количества от тези храни и консумирайте не повече от 350 грама седмично.

2. Млечни продукти

Хапвайте само нискомаслени млечни продукти и имайте предвид, че е добре млякото да е пастьоризирано.

3. Храни, богати на фолиева киселина

Фолиевата киселина спомага за умножаването на клетките. Необходима е за образуването на плацентата и за изграждането на костния мозък на ембриона.

Сред най-добрите източници на фолиевата киселина са маруля, спанак, грах, магданоз, броколи, хляб, черен дроб, меки сирена, цитрусови плодове, овесени ядки, пшенични зародиши, леща, артишок, пуешко месо.

Включвайте в менюто си някои от тези храни по няколко пъти седмично.

Така че, ако сте бременна и търсите нещо наистина вкусно за хапване – определено имате избор. Просто трябва да знаете накъде да гледате, когато влезете в супермаркета.

коментари: 2
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Изпрати
 
Хороскоп
  • Овен
    aries Заслепени от чувствата си не сте подозирали че любимите ви имат свой живот, въпреки, че не искате да го приемете. От вас зависи да не се предавате във властта на ревността и емоцията. Дали ще ...

Топ предложения