„Животът обича смелите и затова ми се получава, когато се хвърлям в дадена посока – мода, перманентен грим, земеделие...”, казва Ребека Кичукова, която е професионален артист в микроблейдинга. Тя учи „Моден дизайн” в Лондон, но пандемията от ковид я връща в България, където продължава обучението си и се дипломира. 
Насочва се към модата, след това се отдалечава от нея, записва се на курс по миглопластика и известно време вае мигли, но микроблейдингът много я привлича. Интересът и любопитството я водят във PhiAcademy, представена почти по целия свят. Но далече от това, което работи, тя се занимава и със земеделие като своите родители. И се справя успешно и с овощната си градина, в която отглежда череши. 

Ребека, занимавала си се с миглопластика, защо предпочете микроблейдинга?
При миглопластиката се поставят изкуствени мигли – косъм по косъм върху естествените, които с времето израстват и се налага отново да се прави процедурата, така че тя не е перманентна. При микроблейдинга се изрисуват с пигменти и специални, стерилни инструменти и игли, косъмчета във веждите и това е перманентен грим. Истината е, че винаги съм искала да се занимавам с микроблейдинг и една от причините е, че не харесвах своите вежди. Започнах да се интересувам от различните методи, които се прилагат, за да подобря вида на своите. И така стигнах до PhiAcademy. Но съм недоверчива и ми отне време – няколко години, докато проучвах артистите и работата им, за да избера на кого да поверя лицето си. Дори предпочетох, преди да се подложа на процедурата, да се запиша и да изкарам курс, за да се убедя как се случва всичко.

Как прие промяната на лицето си?
Супер, много харесах резултата, но вече имах и малко опит, защото бях започнала да практикувам микроблейдинг. Признавам, че ме беше малко страх, защото в началото, преди да заздравее кожата, веждите изглеждат натрапчиви. Но след оздравителния период ги харесвах все повече, дори исках още и още по-наситен да е цветът им. Разбира се, това няма как непрекъснато да се повтаря, защото все пак наранява кожата. В крайна сметка бях много доволна от процедурата и така с още по-голямо желание навлязох в професията.

Болезнена ли е процедурата?
Когато се извършва правилно процедурата, усещането наподобява скубането на вежди. Не са малко хората, които казват, че е изключително болезнена. За жалост е така, ако микроблейдингът не се извършва както трябва или е работено дълбоко в кожата, което не бива да се прави. По учебник процедурата се работи на повърхностно ниво – границата между епидермис и дерма и тогава като чувствителност клиентите я определят като скубане на вежди или леко драскане.

Каква е трайността на микроблейдинга?
Изисква се поддръжка, която е индивидуална при всеки човек, тъй като има различни типове кожа, а и в зависимост от възрастта регенерацията е различна. Между една и три години е издръжливостта на процедурата. След този период трябва да се направи поддръжка, която не е цялостно изграждане на микроблейдинга, а се повтарят само избледнелите места.

Какви хора се подлагат на микроблейдинг?
Клиентите ми са основно жени, които през 90-те години, когато бяха модерни много тънките вежди, толкова са ги скубали, че те са престанали да растат и са останали почти без никакви. И с промяната, която налага по-плътни вежди, дамите започват да се комплексират и да търсят алтернатива, каквато предлага микроблейдингът. Клиентите, които ми се доверяват, са на всякакви възрасти, но най-често са между 35 и 45 години.

Случва ли ти се да разубеждаваш клиенти, които според теб не биха изглеждали естетично с новите вежди?
Да. Може би при 7 от 10 клиентки се случва така, защото искат форма, която не е пропорционална на формата на лицето им. А специално PhiAcademy, в която съм, става известна именно с това, че измерването на формата на веждите се прави според златното сечение и пропорциите за всяко едно лице. Няма как като по шаблон да направя една форма вежди на още десет други лица. Освен непропорционална форма, неподходящият цвят на вежди също е проблем в желанията на клиентите. Например изрусени жени искат рус микроблейдинг, което е невъзможно, ако естествените им косъмчета са тъмни. За да е добър резултатът, когато се прави процедурата се вземат под внимание много аспекти - цвят на кожата и на естествения косъм на веждите, цвят на очите... Случвало ми се е да отказвам процедура заради настояването на клиента тя да бъде точно такава, каквато иска. Не мога да си поставя името под нещо, което няма да ми хареса и не е правилно. И макар клиентът да е удовлетворен от резултата, аз няма да съм, така че предпочитам да откажа, както и да се водя по подобни капризи. Важно е да се знае, че веждите са много съществена част от облика на лицето, защото те оформят неговата „рамка”.

А лесно ли убеждаваш клиента да промени желанието си и да ти се довери?
В началото ми беше доста трудно, може би аз не се чувствах достатъчно уверена в думите си, както и нямах примери, които да покажа. Докато сега имам опит, минала съм и през допълнителни обучения и съм по-компетентна. И винаги показвам на клиента как биха изглеждали след определен период от време неправилно направени вежди. Със сигурност звуча и по-убедително сега, казвайки защо не искам да извърша процедурата. И най-вече се съгласяват с мен, когато им обясня, че след като видят резултата, който няма да ги удовлетвори и решат отново да се подложат на процедурата, премахването ще струва много повече и като финансови средства, и като време, и като търпение, докато напълно се възстановят веждите им. Истината е, че процесът на отстраняване на микроблейдинг е дълъг, както и има период, в който клиентът няма да изглежда добре, докато мястото заздравее и се направи нов. Най-правилно е клиентът да се придържа към себе си, за да изглежда винаги добре. Правата форма на веждите, която е супер популярна сега, догодина вероятно няма да е толкова актуална. А върху стар пигмент няма как да се наслои нов, със сигурност той първо трябва да се премахне, особено ако са извършвани различни техники и е работено с различни пигменти.

Твоите близки довериха ли ти се?
Да, абсолютно всички – и майка ми, и сестра ми, и приятелките ми, както и техните майки, и лелите, и бабите... И за мен е голяма чест, че именно близките ми се довериха. Защото аз знам колко е трудно да се довериш на някого за подобна процедура. Както споменах, на мен ми отне над пет години. И уважавам всеки един клиент, който ме е избрал, независимо дали ми е близък или не. Старая се винаги и давам максимума от себе си. А и за мен тази професия не е просто работа, а страст.

Разкажи за каузата „Плати с усмивка”, която е част от програмата на PhiAcademy.
Идеята на каузата „Плати с усмивка” е да подарим напълно безплатна процедура на хора, които са загубили космите на веждите си, вследствие на химио и лъчетерапия или друго заболяване – алопеция например. Но за да се направи процедурата, човек трябва да е приключил с терапията си. Кампанията е популярна в световен мащаб и целта й е да подпомогне колкото се може повече жени и мъже, които са изстрадали по пътя си, да станат по-уверени. Горя в тази кауза и съм най-щастлива, когато върна усмивката на човека срещу мен. Емоцията е голяма! Понякога се смеем, понякога плачем заедно. Но по-голяма награда от това да зарадвам някой, преминал през страшна диагноза и трудност, няма. Много специален момент е, когато клиентът се обърне с думите: „Ти ми промени живота!” Завинаги ще помня всички тези хора.

Предстоят ли ти конкурси и други изяви в областта на микроблейдинга?
На 30 и 31 март ще участвам като лектор на козметичния симпозиум, който ще се проведе в хотел „Милениум” в София, като ще представя доста детайлно цялата процедура. А в края на месец юни отново ще бъда лектор на Международния шампионат за перманентен грим WULOP, който ще се състои в Гърция. Миналата година той се организира във Великобритания, където се явих като участник и спечелих първо място в категория „Микроблейдинг”.

Снимки: Виктория Попстоева – Lebellephotographie, и личен архив